Publicerat Juli 6, 201510 yr Detta är en populär post. Tipsa om din favorit bana Min rekommendation är Wings of clays. Vi va där igår och det va fantastiskt. Härlig miljö och superkvalitet på duvorna. Hela banan är radio/datastyrd. Du laddar ett kort med så många duvor du/ni vill skjuta sen är det bara att gasa. Har ingen riktig uppfattning vad det kostar, betalar med glädje vad dom vill ha. Ett tips är att ha med sig en kaffekorg och pausa i lilla stockhuset med altan centralt planerad på anläggningen. Höga fasaner rabbit battue mini midi finns fördelat på 6st stationer med 4-6 kastare.
Publicerat Juli 6, 201510 yr Instämmer på Wings of clays,välskött bana med välkomponerade duvor-stor eloge till banläggaren,precis varenda tänkbar vinkel,höjd och kombination finns på banan,rabbits,battoues,chondeller,midis,minis,standard i alla tänkbara färger och hastigheter. Ett besök här motsvarar tio på den lokala klubben med avseende på kvalitetsträning,visst är det lite dyrare men dock inte för dyrt Med jämna mellanrum så ändras duvornas kastvinklar och storlekar så banan känns alltid fräsch och intressant En klubbcompakbana kan bli lite tjatig i längden. /Mike
Publicerat Juli 6, 201510 yr Åby - Norrköping, Oppunda - Katrineholm, och Bocksätterbanan - Söderköping Åby är billigaste av alla (även i Östergötland tror jag) 400kr medlemskap/år, 20kr/serie 25 duvor och 10kr serie på älgbanan (12skott)
Publicerat Juli 6, 201510 yr Gällivare sportingbana. Finns inte någon bättre inom trettio mils radie.
Publicerat Juli 6, 201510 yr Tipsa om din favorit bana Min rekommendation är Wings of clays. Vi va där igår och det va fantastiskt. Härlig miljö och superkvalitet på duvorna. Hela banan är radio/datastyrd. Du laddar ett kort med så många duvor du/ni vill skjuta sen är det bara att gasa. Har ingen riktig uppfattning vad det kostar, betalar med glädje vad dom vill ha. Ett tips är att ha med sig en kaffekorg och pausa i lilla stockhuset med altan centralt planerad på anläggningen. Höga fasaner rabbit battue mini midi finns fördelat på 6st stationer med 4-6 kastare. Låter som ett grymt upplägg, du får ge mig kontaktuppgifterna när du hämtar dina skott ;-) /P
Publicerat Juli 7, 201510 yr Vi var ju några som var i Växjö och sköt och kan inte klaga, ja möjligen att 5-6 kastare inte fungerade pga allt regn. Fast det gjorde inget då vi använde de andra ~50 kastarna. Uj vilka olika vinklar höjder och rabittar de hade!! Om det är ordinarie pris vet jag inte men 100kr/25skott gällde oss!
Publicerat Juli 7, 201510 yr Gällivare sportingbana. Finns inte någon bättre inom trettio mils radie. Finns det nån sämre då, det är väl enda banan som finns eller???
Publicerat Juli 7, 201510 yr Håller med om att Wings&clays är bra, har dock bara skjutit tävlingar där. Håller på just nu och kollar om det finns möjlighet att åka till Susegården utanför Halmstad nästa vecka på semestern kanske. Återkommer med recension.
Publicerat Juli 7, 201510 yr Håller med om att Wings&clays är bra, har dock bara skjutit tävlingar där. Håller på just nu och kollar om det finns möjlighet att åka till Susegården utanför Halmstad nästa vecka på semestern kanske. Återkommer med recension. Susegården håller en klass för sig, anser jag. Oavsett om man skjuter eller med instruktör. Rekommenderar också Växjö Jaktskytteklubb www.vaxjojsk.se , men jag är ju lite färgad Ordinarie sportingtider finns i kalendern, övrig tid kolla in företagsskyttefliken för bokning. /M
Publicerat Juli 7, 201510 yr Jag var och sköt trapp på fäviken i mitten av -80talet Nu är ju jägartrappen ganska avsomnad, men på den tiden var det lite nymodigt! Hursom........tror inte det finns en bana med maken till omgivning!!
Publicerat Juli 20, 201510 yr Precis hemkommen från Susegården. Haft en kanondag, värmde upp med 50 duvor på egen hand, sen sköt vi 2 tim med instruktör,vääääldigt lärorikt, fick mycket bra tips, vore helt underbart att kunna skjuta med en riktig instruktör/tränare regelbundet. Efter skyttet med instruktör sköt vi på egen hand igen, otroligt bra träning! Banan i sig är helt fantastisk, fräscht, täcker nästan alla behov, supertrevlig personal, 17 stationer,60 kastare. Kan varmt rekomenderas!
Publicerat Juli 21, 201510 yr Vithedens skjutbana, Kalix som är handikappanpassad numera. Det gick bra att ta sig in o ut ur skjutbåset när man var dit förra tisdagen.