Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bynglig konservator, vad göra?

Featured Replies

Publicerat

lämnade i december 2 rävar till bäckhaga konservatorn för att få dem preppade till skinn.

3-4 månader skulle det ta. Hörde av mig i april och fick då höra att det skulle dröja ytterligare 3 veckor.

hörde av mig i slutet av maj igen och fick då till svar om ca 1 vecka.

nu är det då juli och jag har fortfarande inte fått skinnen. har ringt och lämnat meddelanden, smsat och mailat men får inget svar.

vad ska man göra?? allt är redan betalt....

nån annan som har nån erfarenhet av bäckhaga utanför växjö??

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

hota med en polis anmälan om stöld ...

Publicerat

Känns inte helt motiverat eller rätt, men en begäran om handräckning via krf är helt ok.

Ring och berätta att du behöver skinnen eller att du ger in begär. Christian

Publicerat

Har inte lämnat in själv men bor i grannbyn. Flera i laget har lämnat in grejer och vad jag förstår är han väl inte den snabbaste i hanteringen om man uttrycker sig fint. Kompisen fick väl vänta ca 1 år på sitt skinn...

/M

Publicerat

Har lämnat en trofé där och den tog lite tid men hans arbete brukar man sällan kunna klaga på, men snabbheten är väl inte så stor alla gånger.

Publicerat

Har varit ute för samma sak där två gånger, 9 månader ena gången 6-7 andra.

Hette likadant då och sköts framåt i tiden varenda gång.

Publicerat

Ergo, man ska inte betala i förskott! Stundande betalning är väl det bästa smörjmedlet för ett snabbt utfört arbete, ett väldigt bra incitament helt enkelt!

Publicerat
  • Författare

ok, kan väl egentligen inte påstå att jag har någon brådska med att få dem. Tråkigt med tidsoptimister bara som nämner 3-4 månader för att få jobbet gjort. ger det ett par månader till då sen får nog bror min besöka herrn i fråga, brukar vara en bra problemlösare.

sant Qvarnhill!

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare

jaha, nu har det gått ett helt år, fortfarande inte fått nåt!

ringde och otroligt nog svarade han den 2:a december, skyllde på föräldraledighet men att han visste vad det gällde och att han skulle skicka skinnen till mig direkt.

Han sa att jag skulle ha dom senast den 11:e december och att jag inte behövde ringa mer. nu är det den 18:e och inget har kommit!! har ringt och mailat samt skickat brev.

så jävla dåligt, men framför allt märkligt!?

Nu blir det handräckning av kronofogden som gäller...

Publicerat

Fan va tråkigt, nu är jag van med långa väntetider ifrån konservatorn men det är inget som hymlas med heller. Bra jobb så väntar jag gärna, verkar vanligt med dessa dubbeltrubbelslashasar just inom denna bransch? Har fler vänner som "tappat"bort sina djur på vägen, lustigt.

http://www.konservatorjs.se/man får vänta ett år typ, men det kommer och det blir bra.

• 1 month later...
Publicerat

hör och häpna, efter 2 besök på gården av min käre bror fick jag idag skinnen!

Å så säger dom att utseendet inte hat nån betydelse, gott.
  • 6 months later...
Publicerat

För snart två år sedan lämnade jag ett grisskinn till Bäckhaga. Knappa halvåret senare fick jag meddelande om att det var klart. Tog med ett bäver och ett kaninskinn och åkte för att hämta samt lämna de nya. Då var det fel grisskinn. Det rätta skulle snart vara klart. Det skulle dessutom gå extra snabbt med mina andra skinn. Ännu idag har jag inte hört något annat än dåliga bortförklaringar och lögner. Skinnen har jag tappat hoppet om.  Så mitt råd blir att aldrig lämna dit. Finns en del missnöjda kunder på robsoft. Nu senast ett zebraskinn som är så hårt att det bryts.

• 1 month later...
Publicerat

Nytt samtal gav intet. Den stackars tjejen som jag pratade med var inte glad. Jag var tydligen inte den första som ringt. Nu är "mäster" själv i Kanada. ...en månad. ...

Publicerat

Känns som en seriös verksamhet det där, tyvärr har jag läst om fler beredare som har samma inställning, dvs. man får tillbaka skinnen på nåder och i bästa fall ett par år efter att man lovats att få tilbaks dem ...

Känns som man hellre köper skin på stan ... klart behagligare för stressnivån och jag antar att man måst eligga ute med pengar dessutom när man lämnar in dem?

Publicerat

Personligen tycker jag Pälsgarveriet i Flygfors för skinnberedning och Konservator JS för montage fungerar riktigt bra. Jag har aldrig hört något dåligt om dom från andra heller. 

Publicerat

Nej som väl är behöver man inte betala i förskott.