Publicerat Juli 9, 201511 yr Är det någon på forum som har varit i Italien och fixat en Essevierre kolv och kan ge lite tips? Jag tänkte satsa lite mera på skeet och gillar greppet i de här kolvarna. Har provat en på banan och den kändes riktigt bra.Jag har en Browning 325s och är nöjd med den. Jag vet att man skjuter inte bättre med ny bössa så jag vill inte köpa en annan bössa men jag hörde istället att man skjuter mkt bättre med en speciell anpassad kolv. Jag vill ha bra grepp och använder golfhandke idag men ibland känns det som att jag tappar greppet lite och även kindkontakt speciellt på dubbleer.Jag såg några diskussioner bl.a på:http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?f=2&t=403182 Några tips?
Publicerat Juli 9, 201511 yr Är det någon på forum som har varit i Italien och fixat en Essevierre kolv och kan ge lite tips? Jag tänkte satsa lite mera på skeet och gillar greppet i de här kolvarna. Har provat en på banan och den kändes riktigt bra. Jag har en Browning 325s och är nöjd med den. Jag vet att man skjuter inte bättre med ny bössa så jag vill inte köpa en annan bössa men jag hörde istället att man skjuter mkt bättre med en speciell anpassad kolv. Jag vill ha bra grepp och använder golfhandke idag men ibland känns det som att jag tappar greppet lite och även kindkontakt speciellt på dubbleer. Jag såg några diskussioner bl.a på: http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?f=2&t=403182 Några tips? Vad jag har hör så är det stora problemet språket! Tycker definitivt att du skall åka till dom för jag har bara hört gott om Essiverre. Hälften av kostnaden mot andra men absolut en av dom stora i branschen. //Janne
Publicerat Juli 9, 201511 yr Författare Ja, jag hörde också att språket är ett problem men alla klarade sig på nåt sätt.. de ser ju på direkten vad som gäller för varje person... Jag ska kontakta dem och se hur det ser ut med tiderna och lite info. Jag är rätt sugen på en sån kolv iaf
Publicerat Juli 9, 201511 yr Kan det här vara nåt för dig? Vet inga priser, men Norge är närmare än Italien, och språket är lättare att förstå............. http://www.vaapenskjefte.no/no/skjefter
Publicerat Juli 10, 201511 yr Författare Tack för tips! Det kan vara en "närmare" lösning :-) Jag ska höra med de!
Publicerat Juli 14, 201511 yr Författare Kan det här vara nåt för dig? Vet inga priser, men Norge är närmare än Italien, och språket är lättare att förstå............. http://www.vaapenskjefte.no/no/skjefter De sa att priset hamnar på 13500kr med standard träämne så det blir en för dyr historia... Det är bättre att lägga skillnaden på några dagars resa till Italien istället. Jag hörde att Essevierre kolven kostar runt 500-600€ där.
Publicerat November 12, 201510 yr Författare Hur har det gått? Blev det nån nu kolv? Inte än... Jag har svårt att bestämma mig om jag ska köpa en nyare och bättre bössa eller om jag ska lägga lite extra pengar på den jag har nu. Men jag har varit i kontakt med de och det kostar 550€ med basic träbit.
Publicerat November 12, 201510 yr Aha okay, vettigt pris ialf.. Har för mig ekeberg i gävle skulle ha 12000 + trä när jag fråga för nått år sedan.. Blev aldrig av för mig heller då jag tycker det blir lite väl mkt pengar ::
Publicerat November 13, 201510 yr Verkar vara standard. Fick en högst grov prisuppskattning på runt 18-20 kkr inkl enklare trä när jag frågade för min Perennia-bössa så verkar vara runt samma där. €550 är jättebra pris. Lägger du resterande på resa så kan det ju vara en trevlig upplevelse, gäller bara att det blir bra så du slipper en massa efterspel för då kan det nog lätt blir dyrare totalt sätt.
Publicerat November 15, 201510 yr följer detta, har en bössa med spräckt kolv o letar efter kolvmakare, men som sagt innan mellan 15-20k tkr det smakar lite väl mkt..
Publicerat November 15, 201510 yr Författare följer detta, har en bössa med spräckt kolv o letar efter kolvmakare, men som sagt innan mellan 15-20k tkr det smakar lite väl mkt.. Här har du deras mejl adress: essevierresnc@tiscali.it Jag fick svarar från deras sekreterare på engelska.
Publicerat November 15, 201510 yr fan va gött tack det jävliga e ju att komma till italien bara går ju kanske att skicka om man tar lite mått på sig själv osv ? men grymt tips!
Publicerat November 15, 201510 yr Författare fan va gött tack det jävliga e ju att komma till italien bara går ju kanske att skicka om man tar lite mått på sig själv osv ? men grymt tips! Det bästa är säkert att åka dit! Hittar man bra pris på flygresa blir ännu bättre plus att du kan ta några dagar semester och se lite runt omkring! ;-) Finns säkert något billigt med typ Wizzair från Malmö... De sa att det tar bara en dag. Alltså man bokar tid, tar alla mått och så på morgonen och på kvällen hämtar man kolven..
Publicerat December 9, 201510 yr har skrivit ett mail till dom nu o se om dom klarar en kolv till denna bössan eventuellt om man tar det igenom en vapenbutik o ber dom skicka ner den osv. vi får se vad dom säger gubbarna från esse !