Publicerat Juli 9, 201510 yr Vad har folk för erfarenheter kring detta kikarsikte, funderar på ett till toppjakten då det är kompakt och lätt med härlig förstoring till toppjakten. Vad finns det annars för förslag på sikten? Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Juli 9, 201510 yr Har en sådan trevligt sikte är det. Men som alltid är det ens egen kravspec som avgör vad som passar bäst! Jag använder mitt till bänkskytte,långhållsskytte och toppjakt samt några få gånger till trädskällare. Köpte mitt mest för det smidiga formatet samt att March är erkänt bra sikten för bänkskytte med 100% skottfasthet, något man knappast märker skillnad i annat än bänkskytte. Priset är rätt högt om man bara ser på optiska kvaliten men är formatet stora spannet i förstoring samt skottfasthet viktiga bitar är det ett bra val
Publicerat Juli 9, 201510 yr Jag är nöjd med mina. Har ett 2,5-25x42 på älgbössan och ett 2,5-25x52 på toppfågelbössan. Är absolut nöjd. Dock är det ganska mycket finlir på paralaxen till att börja med för att få skärpa. Men, det är nog en vanesak.
Publicerat Juli 12, 201510 yr Författare Tack för input, tror det får bli ett sådant då jag prioriterar låg vikt och smidighet. Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Juli 13, 201510 yr Hur är de i skymningsvärde och är de belysta? Inte i klass med dem bästa men strax därefter skulle jag säga, men naturlagarna gäller min med 42mm objektiv blir på 25x rätt mörk! Finns belysta
Publicerat Juli 14, 201510 yr Författare Har hört att de ska vara väldigt skarpa på höga förstoringar till skillnad från många andra kvalitetssilten. Men som sagt, skymningsegenskaperna är kanske inre de allra bästa, men kanske inte därför man käper just denna. Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk