Publicerat Juli 13, 201510 yr Vi kommer i jaktlaget att köpa in ca 600kg majs som vi skall ha stående på marken för att på ett lätt sätt kunna fylla på när vi är där och jagar. Många har mycket långt att åka och det är risk att det blir påfyllt för dåligt om det inte finns på marken. Problemet är att vi inte har något bra ställe att förvara den. Tänker att det måste vara ganska luftigt men att skadedjur ändå inte kan komma åt den. Vi har tillgång till ett skjul där vi har kräftburar men utrymmet är begränsat. Jag har tillgång till stora kar som farsan gjorde lutfisk i. Kanske kan man täcka detta på något sätt? Tar gladeligen mot förslag på detta!
Publicerat Juli 13, 201510 yr Några blå tunnor med lock borde duga. Jag har spannmål till mina djur i sådana.
Publicerat Juli 13, 201510 yr Författare Några blå tunnor med lock borde duga. Jag har spannmål till mina djur i sådana. Fick nyss tillgång till massa blåa tunnor och en stor tunna. Detta bör göra susen. Du har inga problem med fukt?
Publicerat Juli 13, 201510 yr Nä..så länge tunnorna är torra när du stoppar i spannmålet och locket sluter tätt. Har aldrig fått någon kondens i dem. Förvarar havre, ärtor, majs, vete, korn, pellets, värpfoder mm.