Publicerat Juli 13, 201511 yr Har de sista par veckorna (eller så) haft problem med att skrivna inlägg inte går att "skicka". Man ser att processen pågår, men ser står man kvar med texten i skrivfältet. Klickar på skicka igen och då brukar det går. Andra gånger provar man att skicka 5-6 gånger utan resultat. Ibland går jag ur tråden och börjar om. Ibland funkar det och ibland inte.. Vad beror detta på "ibs" (idiot bakom spakarna) eller är det något mer lösbart?
Publicerat Juli 16, 201510 yr Författare Nej det går ju inte att svara.... Det skrev du ju själv [emoji6] Tok!
Publicerat Juli 16, 201510 yr Det är svårt att säga exakt vad det beror på men rent generellt så brukar det bero på överbelastning i gateway/proxy, men det är inte så vanligt att vi har överlast så vad som drabbat dig är svårt att säga. Sitter man på mobilt bredband så kan det bero på att man tappat sin slot i nätet och medans man allokeras en ny så får man en time-out, vilket brukar resultera i att man aldrig får något svar tillbaka. Har man dessutom fått ett annat IP så är det helt rökt att få svar tillbaka från servern, men det är inte lika vanligt i dag att det blir så. Så kort sammanfattat så vet jag inte vad som drabbat dig. Det är mycket sällan jag får det problemet på jaktsidan och när det händer så är det nästan alltid min ISP som har trångt i nätet.
Publicerat Juli 17, 201510 yr Hur är det med meddelanden då? Skickade ett meddelande till en forummedlem och det verkar ha försvunnit även fast jag såg att det var skickat.
Publicerat Juli 19, 201510 yr Författare Det är svårt att säga exakt vad det beror på men rent generellt så brukar det bero på överbelastning i gateway/proxy, men det är inte så vanligt att vi har överlast så vad som drabbat dig är svårt att säga. Sitter man på mobilt bredband så kan det bero på att man tappat sin slot i nätet och medans man allokeras en ny så får man en time-out, vilket brukar resultera i att man aldrig får något svar tillbaka. Har man dessutom fått ett annat IP så är det helt rökt att få svar tillbaka från servern, men det är inte lika vanligt i dag att det blir så. Så kort sammanfattat så vet jag inte vad som drabbat dig. Det är mycket sällan jag får det problemet på jaktsidan och när det händer så är det nästan alltid min ISP som har trångt i nätet. Kan du ta det där på svenska, trollman? Jag fattade något av det som att mitt bredband (har ett bredband med wi-fi via väggkontakt från 3). Det där med att byta IP-adress är inget jag har koll på... Har inte bytt medvetet iaf. Problemet har blivit värre de senaste dagarna. Får klicka på "skicka" 5-6 gånger nästan varje gång för att posta inlägg. Börjar bli tröttsamt. Använder mig bara av plattan (Samsung) sedan jag "kom tillbaka" denna gången och det är ju några månader sen nu... Så eftersom problemet är några veckor gammalt så är ju inte där problemet ligger.