Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

några frågor som berör blaser. fäste och ställbar bakkappa bland annat.

Featured Replies

Publicerat

För första gången på iaf 6 månader kom jag till 300m vallen med en bössa. Pinsamt dåligt men iaf.

Montaget för blaser är jag supernöjd men FÖRUTOM när det handlar om liggande skytte. Jag får inte full bild om jag inte ska inta en högst obekväm ställning i skyttet. Siktet är justerat så långt bak det bara går.

Finns det extensionringar för blaser sadelmontage som någon eftermarknadsfirma har gjort?

Vet flera som anmärkt på detta så någon borde tittat på det iaf?

Nr 2 i funderingen är bakkappan. Den är på tok för låg för liggande skytte för mig iaf. Finns det någon justerbar bakkappa ( höjd räcker. Sidleds är ett plus ) som inte väger sådär jättemycket och får plats i blasers plastkolv på r93an?

Träffbilderna va under all kritik idag och till större delen var det höjdspridning som förstörde allt. Skjutställningen var obekväm och hade ändock inte fullt synfält. Hoppas någon här kan hjälpa med svar i min fundering.

Mvh marcus

Publicerat

Ska det vara snabbfästen? Annars är väll Apels ringar med insex något tightare än orginalmontaget?

Publicerat

det borde funka med skena på kikaren , har dock inte testat, men där finns ju lite att justera!

är höjden rätt annars, kindstödet kan du ju fixa?

Publicerat
  • Författare

Apels är sämre tom i längjusteringen. Iaf snabbfästen. Fasta på 6.5an gör inget då endast en 6-24 kommer sitta där.

Kikare med skena absolut men budgeten är tajt nu så ingen ny kikare kommer in för stunden

Publicerat

En picatinny-skena på bössan då? 

Publicerat
  • Författare

Har en. Ska försöka få tag på riktigt låga ringar bara. Just nu har jag warne men något snett är inte rakt då de inte går o justera in siktet med skenan. Så bytte till org sadelmontage. Dock behövs extension även för skenan tyvärr :/

Publicerat
  • Författare

Kort o tjock är tydligen ingen bra kombo när man har blaser ;)

Publicerat

Vad har Haugland på sin Blaser?

Kolla 1:57 in på denna:  

/Må

Publicerat
  • Författare

Han ser ut o ha samma skena som mig. Tyvärr märkte jag efter jag gjort kolvkamsjusteringen att den inte alls blev så bra som önskat. Stdmåttet för den är nämligen för långt bak. Meoptan jag har har kort mellantub så jag får flytta fram huvudet över kanten på kolvkamshöjningen o då skär den i kinden vid skotten.

Så kolven hade behövt förlängas och montaget än mer bakåt. Eller byta kikare till en med längre tub. ( vilket hade varit det bästa men ekonomin föreslår hellre en större hundgård och en altan )

Publicerat

post-2176-0-44442200-1437076158_thumb.jp

Tyckte mina satt ganska så tight, men det kanske krävs mer?

Mvh

J

Publicerat
  • Författare

Tajt är inge problem alls. Det är att få bak den så långt. Meopta har kort mellantub vilket gör det rätt svårt tyvärr. Får flytta den till 222a o köpa annat till 6.5an tills vidare.

Publicerat

Tajt är inge problem alls. Det är att få bak den så långt. Meopta har kort mellantub vilket gör det rätt svårt tyvärr. Får flytta den till 222a o köpa annat till 6.5an tills vidare.

Jo det fattar jag, jag menar tight i längsled ;)

Mvh

J

Publicerat
  • Författare

Jahaja då är jag med nä där ser det klart okej ut. Kikaren o jag är inte överens så vi får se om jag byter bort den då den inte alls passa på 222an.

Annars får jag nog kolla med wildmark o se om dom kan skaka fram en uppsättning till mig