Publicerat Juli 19, 201511 yr Länge sedan jag postade här. Några knivar har det blivit. Den senaste kommer här. Ett Enzo blad i Sandviken 12c27. Skaft i masurbjörk med bolster i älghorn, jag tycker det är lite fränt att behålla det bruna ytskiktet på hornet ut mot bladet. Vulcanfiber i rött och blått varvat med tenn. Jag har provat mig fram med skaft som har helt raka sidor, som en heltånge. Skaftet blir väldigt nätt, lite ovant för mig men inte oävet. Slipat upp till 400papper, linolja / terpentin i mååånga omgångar som fått härda, slipat ned fibrerna med 400papper och lagt sista handen med 800papper ger en känsla jag önskar jag kunde förmedla till er som inte har kniven i handen ;-) Skrivet på Z3an
Publicerat Juli 20, 201511 yr Författare Ser riktigt nice ut. Skall bli kul att se vilken slidform du väljer.Tack, jag måste fundera på det, lite lurigt är det med det breda bladet. Skrivet på Z3an
Publicerat Augusti 10, 201511 yr Författare Efter lite grubblande blev det en slida till kniven. Lite klumpig modell men den är stabil och funkar bra när bladet är bredare än skaftet. Den kommer nog ändå bara ligga i ryggsäcken. Helt naturell, jag bestämde mig för att gå på ned narvsvärta. Jag var tveksam först men ångrar mig inte, det blev bra.