Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bushnell rimfire optics 3-12×40

Featured Replies

Publicerat

Som ämnet lyder är jag nyfiken på om någon tittat i eller har en sådan och hur lyder bedömningen ?

Är det rena skräpet eller kan det funka som 22 plinker ?

Är dessutom nyfiken på de extra rattarna för 22 resp 17hmr som medföljer om det funkar någorlunda?

Publicerat

Har ingen erfarenhet av just den kikaren du nämner, men jag har haft andra lite billigare Bushnell kikare

på några luftgevär jag ägt. Där ändrades träffläget en smula när man ändrade förstoringen.

Publicerat
  • Författare

Hmm. Inte bra.

Det finns annars inte så mkt information angående denna kikare. Inte ens på deras hemsida.

Publicerat
  • Författare

Äh skippar det där och kör på en delta 4-16 AO istället. Deras "små targetrattar" borde kunna fungera att inte ha locken på och använda som vanligt oxå.

15moa räcker/varv blir ju ungefär strax under varvet ut till 100m med 22lr.

Publicerat

Testade en billigare variant av bushnell (AR 3-12/40) när jag var på astrosweden för ett tag sen. Var också intresserad av rimfire-varianten men den fanns inte inne. Verkade vara ganska rejäl och optiskt var den helt ok. Borde funka bra på en 22a. Jag valde dock en Delta 4-16. Den kändes bättre optiskt och jag upplevde synfältet som lite bättre.

Publicerat
  • Författare

Storbocken

Du som har en delta. Tror du det är möjligt att använda den utan locken på rattarna ?

Känns spontant som om delta är ett säkrare kort och det är ju bekvämare med bredare synfält. Har du ao varianten ?

Publicerat

Jag har ao. Det funkar nog utan locken. Men jag använder inte min i skogen, mer än vid lite svartfågeljakt. Vet därför inte hur känsligt det är mot smuts och så vidare. Men rattarna känns rejäla tycker jag.

Publicerat

Jag har ao. Det funkar nog utan locken. Men jag använder inte min i skogen, mer än vid lite svartfågeljakt. Vet därför inte hur känsligt det är mot smuts och så vidare. Men rattarna känns rejäla tycker jag.