Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snödjup eller......

Featured Replies

Publicerat

Varför gnäller ni över snödjupet jag har aldrig låtitit det stoppa mig vari ligger problemet.

Det finns väl inget härligare att kunna spänna på sig skidorna och ta sig dubbelt så långt en dag som det överhuvudtaget är möjligt per fot.

Visst går det lite tyngre för hundarna men orkar jag så orkar dom....."machopartys"  ;)

Publicerat
Varför gnäller ni över snödjupet jag har aldrig låtitit det stoppa mig vari ligger problemet.

Det finns väl inget härligare att kunna spänna på sig skidorna och ta sig dubbelt så långt en dag som det överhuvudtaget är möjligt per fot.

Visst går det lite tyngre för hundarna men orkar jag så orkar dom....."machopartys"  ;)

nä f*n, snödjupet är inget problem!...ju mer snö desto bättre 8)...mer snö = rävvak och toppfågel jakt... kort å gott, det bästa!

/Fredde

Publicerat

Tycker också att det är löjligt att gnälla över snödjupet,här hemma vart jag tvungen att klippa gräsmattan idag,det behöver fan inte ni!! :D :D ;D

Publicerat

Misstänker att vissa har dåliga erfarenheter av skidåkning, kanske från skolan eller nått.? Vissa plumsar ju hellre i 0,5 m snö än å ta skidorna. Personligen tycker jag att de är väldigt fint med snö, efter att ha traskat hela hösten. Fast iofs, nu har vi ca 10 cm snö i Kiruna, myrarna är frusna, så de är väldigt skönt o knata också :)

Publicerat

snö är inga problem, däremot ihållande kyla lägre än -15 blir trist i längden sen blir man lite less på mörkret efter jul men de e ja de  :-[

Publicerat

Problemet är att dreven på sin höjd blir 5 minuter...å när man inte riktigt vågar köra sina ungterriers för fullt så känns det tämligen meningslöst att vara ute i skogen för en halvtimmes väckskall och 5 minuters drev...Men jag kanske är lat och kräsen....

• 1 month later...
Publicerat
Tycker också att det är löjligt att gnälla över snödjupet,här hemma vart jag tvungen att klippa gräsmattan idag,det behöver fan inte ni!! :D :D ;D
Klipper fan hellre gräset än skottar snö
Publicerat

Men det känns oroväckande att snön inte dyker upp i december här längre.

Klimatförändringarna går åt hel...e för fort.

Publicerat

Men å andra sidan fick vi ju nästan 40 cm i slutet av oktober.Istiden kommer....beware!!