Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är det någon som är en fena på vapenskåp med kodlås?

Featured Replies

Publicerat

Jag trodde att Murphy hade semester- men se, det hade han inte.

Jag har ett stort skåp med elektroniskt kodlås

Den senaste tid när jag har skullat öppna stora (vapen) skåpet har det krånglat lite:

I vanliga fall har jag knappat in koden- då ger den ett "dubbelpip" när jag har tryckt rätt kod, och sen ger det ett litet "klick" inne i låset varefter kan jag öppna handtaget- och skåpet.

Emellertid har jag fått trycka koden både 2 och 3 gånger den senaste tiden för att det kunde gå att öppna handtaget..

Ibland har det gått på första som vanligt- det har varit lite olika...

I dag krånglade den flera gånger, så jag tänkte att jag byter batteriet, det var länge sen- då blir det nog bra..

Så vart det.

Sen har inget hänt: Jag trycker koden med ett pip för varje knapp, och ett dubbelpip när koden är rätt...

Sen händer inget mera: inget klick, ingenting...

Är det någon fördröjning på elektroniken efter det har varit spänningslöst för att besvära tjyvar? typ det ska ta ett antal timmar för att funka? eller är det bara att ringa låssmed- alternativt gå på med stora rondellen?

Någon som förstår sig på sånt?

Warum ist es immer so?

Publicerat

Byt batteri igen, den här gången till ett premiumbatteri. Många lås typ kinkar om de inte matas med duracelldiet.

T

Publicerat
  • Författare

Problemet löst- det var precis det som var problemet.

Satte tillbaka det gamla Duracell batteriet igen, då funkade det. Köper ett nytt sånt i morgon.

Tackar :wink:

Publicerat

Brukar vara det som spökar,man får bara se till att ha ett extra hemma alltid.

T

Publicerat
  • Författare

Nu sitter det ett nytt fräscht premiumbatteri i- funkar klockret nu :thumbsup:

Köper ett till i morgon till att ha i reserv

Publicerat

Jag hör detta dagligen , och förundras varje gång att man som klassikern m att man får klappa till på TV:n för att få bild

" polislåset har krånglat till och ifrån i ett halvår men på tredje elr fjärde försöket har det ALLTID gått att låsa "

Men nu när vi vart bortresta 5 veckor och står m alla resväskor utanför dörren så kan vi inte öppna m nyckeln ...

Sensmoralen ! Krånglar lås elr Kodlås , ta tag i det BUMS! Speciellt om det är under Garantitiden,

Tro inte att " det blir nog bättre när det får slita in sig " Ta tex ett av Sveriges vanligaste lås Assa 2002,

Som har sedan lanseringen vart behäftat med hur mk fel som helst och inte förrens nyligen börjat fungera tillfredställande,

Jag frågar kunden : har låset krånglat länge ? Ja sedan det vart nytt ! Jag frågar kunden: När var det nytt ?

Kunden :. Jaaaa cirka 4-5 år sen !! Mao : man har skitit i 2:års Fabriksgaranti och utbyte av produkt inkl hembesök av

Auktoriserad Låssmed utan kostnad ...

Ska jag va lite tråkig : så stod det säkerligen i manualen på skåpet / låset att om låset gör si elr så så byt batteri och att

Beräknad livslängd på batteri är si och så länge ...

sen ang " Premiumbatteri " Ja det är frestande och trots att jag är i branschen så har jag åxå fallit för " utökad livslängd m så å så mkt"

MEN !! Vissa batteridrivna kodlås föreskriver Alkaliska batterier och inte premium Lithium dito mao Kolla!! Om låset föreskriver

Alkaliska batterier , och om dom gör det köp de fetaste bästa kvalitetsbatterierna du kan hitta.

Alla angivelser om livslängd är med de batterier fabrikanten föreskriver.

Det är bla ett av mina argument när kunden frågar hur fan ett 9volt batteri kan kosta 120:- spänn !!!

Kunden " jag betalar 8:50 på Biltema för ett 9v batteri " Jag: vi betalar 80:- för batteriet vi satt i ditt Kodlås, och det är samma som

Fabrikanten rekommenderar... Men visst ! Det är ett jävla dyrt 9v batteri

/P

Publicerat
  • Författare

Det stod säkert i manualen- nu det var bara så att den låg inne i skåpet :wallbash:

Publicerat

Nu sitter det ett nytt fräscht premiumbatteri i- funkar klockret nu :thumbsup:

Köper ett till i morgon till att ha i reserv

Vad står det i manualen att du ska ha för batteri alkaliskt elr Lithium ?

Det finns några större märken på kodlås S&G , La Gard , MasHamilton som alla är bra etablerade på marknaden

I Sverige, dock utgår modeller emellanåt och då kan det bli jättespännande, speciellt om låset uppfört sig som tidigare i

Min berättelse .... Jag har haft 3 sådana samtal idag då jag e dum nog att svara kunder på min Semester,

/P

Publicerat

Det stod säkert i manualen- nu det var bara så att den låg inne i skåpet :wallbash:

Fick jag 100 spänn för varje gång jag hört det så kunde jag sluta jobba !!! Men jag behöver nog inte påminna dig om

Hur dumt det är , eller hur ? Frågan är vad din manual ligger nu ;-)

/ P