Publicerat Augusti 3, 201510 yr Detta är en populär post. Jag köpte en s&b 1,5-6x42 beg av en på grannforat. Upptäckte när jag fick hem det att parallaxfel på 7cm på 100 meter vilket gjorde det svårt att skjuta träffbilder med. Idag gjorde jag så här... Svarvade en aluhylsa som passade över främre ringen på objektivet. Sen skar jag den med en 1mm kapskiva längs efter hylsan Efter det tejpade jag några varv med eltejp på objektivet och tryckte dit hylsan. Sen klämde jag fast den i svarvchucken och vred till och ringen släppte utan skador:). När ringen var lös såg jag att man behövde en specialnyckel för att få bort en stoppskruv för att sedan justera parallaxen. Fyra st 2mm runda spår i objektivets kanter. Då tillverkade jag den här... som tur var passade den perfekt och jag fick lös stoppskruven och kunde sedan justera parallaxfelet utan bekymmer. Inga skavanker efter ingreppet Imorgon ska jag provskjuta om jag hinner. Återkommer Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Jahapp då blev det en liten test idag efter operation... Verkar funka fint 5skott lapua mega med 43 grain norma 203-B bakom Skickat från min iPhone med Tapatalk