Publicerat Augusti 4, 201511 yr Vi har nu snart byggt färdigt våra torn på nya marken och skall klä dessa. Men vi vill hitta ett hållbart alternativ till en trä. Funderar på något som skall vara lätt och montera och hålla väl. Försvarets camonät eller någon form av tyg. Har sätt en del jakttorn som är klädda i ett grönt perforerat tyg men har ingen aning vad det heter eller vet vad detta kan köpas. Tips?
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Nej, nej, marsipan hör till vakkojor! Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Har du nåt pappersbruk i närheten så försök få tag i deras "filt" de har vid papperstillverkningen, ser ut som masonit men mjuk. Håller garanterat lika länge som tornet.
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Jag sätter inte på något annat än Cammonät. För jag vill inte ha ett segel på tornet som sedan kommer att blåsa omkull, när det kommer lite vindar. Visst så kan man stötta upp tornet, men som regel för mig Bara Cammo nät.
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Har nog klätt torn med allt från camonät till begagnad heltäckningsmatta, plastmatta och bara vanliga brädor. Tycker allt fungerar. Fångar det mer vind så slår man ner några pålar i backen och spikar fast tornet i dom.
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Även om du vill ha tips på andra material än trä så kommer jag ändå tipsa om trä! Ger tyngd och stadga åt jakttornet, samt gör att det smälter in bättre i naturen och för att inte glömma 100% nedbrytbart, för handen på hjärtat: hur många städar upp och tar rätt på gamla torn ?
Publicerat Augusti 4, 201511 yr Sedan är det mycket snyggare med granris eller bakho ;-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 5, 201511 yr Även om du vill ha tips på andra material än trä så kommer jag ändå tipsa om trä! Ger tyngd och stadga åt jakttornet, samt gör att det smälter in bättre i naturen och för att inte glömma 100% nedbrytbart, för handen på hjärtat: hur många städar upp och tar rätt på gamla torn ? Inget tryckt i mina, och näten städar jag bort när tornet skrotas .
Publicerat Augusti 12, 201511 yr Författare Tack för alla svar Det blev kamouflagenät på alla torn för enkelhets skull och det blev rätt bra. Fem torn som skulle kläs och det gick fort och smidigt.
Publicerat September 18, 20187 yr Jag köpte min maskering ifrån m*skeringsduk.se, innan det så körde jag med pressening.
Publicerat September 18, 20187 yr Veckans trådlyft? Kan tillägga att jag kört med tryckt strö från brädgården som ribb-panel. Strö är det som ligger mellan brädor/reglar i buntarna och det brukar man kunna få gratis om man frågar. På tornet på bilden satte vi camonät utanpå, men sätter man ströpinnarna tätare så behövs det knappast.