Publicerat November 7, 200619 yr Hej... Nån som vet av eller har nå duktiga rävdrivare i Norrbotten????
Publicerat November 7, 200619 yr Har bor och jagar i byar runt Piteå....men har oftast jakt så det räcker för mig och terrierna.
Publicerat November 7, 200619 yr Författare Har bor och jagar i byar runt Piteå....men har oftast jakt så det räcker för mig och terrierna. Det är lite ont om rävdrivare, tyvärr.. Skulle vara kul nu när älgjakten börjar ta slut.
Publicerat November 8, 200619 yr Det är lite ont om rävdrivare, tyvärr..Skulle vara kul nu när älgjakten börjar ta slut. Synd att det är så långt dit.....
Publicerat November 9, 200619 yr Författare Var bor du..... Utanför Kalix... Skulle gärna jaga om nån bara vill...
Publicerat November 9, 200619 yr Enligt min mening så är rävjakten med stövare i stort sett över för den här säsongen om ingenting drastiskt händer med snödjupet.Ser man på väderprognosen så verkar det inte ett dugg bättre...15-20 cm snö på gång...
Publicerat November 9, 200619 yr Lider med er kära stövarvänner,här där jag bor anser vi knappt att säsongen kommit igång än. Nu först börjar termometern krypa ner åt nollan,gräser är gnönt och alla löv har ännu inte fallit. Februari brukar vara skitmånaden för stövarjakten.
Publicerat November 10, 200619 yr På min mark är skaren så hård att den bär på öpnna ytor, tyvärr går man ju igenom i skogen :'( Vill ha barmark......
Publicerat November 10, 200619 yr Författare Enligt min mening så är rävjakten med stövare i stort sett över för den här säsongen om ingenting drastiskt händer med snödjupet.Ser man på väderprognosen så verkar det inte ett dugg bättre...15-20 cm snö på gång... Är den inte nu det börjar..