Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Får du ta med hunden till jobbet?

Får du ta med hunden på jobbet? 16 röster

1. 1. Som ovan, får du ta med hunden till ditt arbete?

• Ja
      68%
      11
    • Nej
      31%
      5

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Jag är nyfiken på hur ni har det. Får hunden följa med till jobbet?

Om ja,

-finns det några restriktioner?

-är det uppskattat? 

Om nej, vad har invändningen varit?

Publicerat

Det går fint, även på sambons jobb. Är flera som har med sig hundar på kontoret. Vår tik är så lugn när hon är med på jobbet, så henne är det knappt någon som märker av. En kollega har dock två st. Pincher eller vad de nu heter och där blir det ett jädra liv så fort någon kommer för nära eller när husse lämnar kontoret.. :)

Publicerat

Jag får.

Men var tidig med att fråga alla berörda.

Plus att jag har fått bygga en hundgård som min Borderterrier får vara i om dagarna.

Hade inte det varit möjligt att ha med hunden på jobbet hade det i mitt fall inte blivit någon hund. 

Vill kunna ha med mig hunden dagligen och inte belasta familjen med mitt personliga nöje mer än nödvändigt :)

Publicerat

Ja, hunden är med mig på kontoret. Hundar får vara inne, men vi har hundgård på stället så det brukar bli där han hamnar.

Publicerat

Min jaktcocker är med på kontoret några ggr i veckan. Blir helt tokig av att springa och hälsa på alla på morgonen och har sina favoriter hon alltid springer till först :-)

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Jag får ta med hunden på jobbet, mindre "kontorsföretag" med fem anställda på orten. Ingen av mina kollegor är hundallergisk/hundrädd - tvärtom alla mer eller mindre älskar hu'nn och hon älskar att vara här. Ligger mest och sover i min besöksfotölj men går nåt varv runt o hälsar på kollegor ibland. Jag är oftast först här på mornarna och hunden älskar att få hälsa på kollegorna när dom kommer sen allt eftersom :-)

Det är också tillåtet från hyresvärdens sida att ha hund på arbetsplatsen, flera företag i samma byggnad och det finns ett 10-tal vovvar här mest varje dag. Finns även fina promenadstråk när man behöver ut & rasta voffen.

Enda nackdelen är att andelen "socialt knepiga hundar" verkar vara klart större inne i centrala stan än ute i byn där vi bor. Nästan varje promenad man tar här inne så möter man någon halvt vansinnig hund som endera råskäller ilsket eller gör fullständigt oprovocerade plötsliga utfall :-(

Jag jobbar också hemifrån någon dag då o då så jag är lyckligt lottad på det här viset...

/Rikard

Publicerat

Ja, fast på en annan våningsplan än den jag sitter på. Hade kunnat flytta ner, men funkar halvbra för min arbetsgrupp. Tycker det är svårt att få något gjort med en unghund att hålla koll på dock så jag har valt att inte ha med henne. Finns dessutom en hel del hundar där redan som folk har mer eller mindre bra koll på, så det blir lätt lite stökigt vilket går ut över icke-hundägarna. Jag förstår deras irritation i dessa fall.

Publicerat

Hejsan !

Ja ! hunden följer ALLTID med på jobbet.

Har fått bygga mig en hundgård med en isolerad vinterbonad hundkoja på arbetsplatsens tomt.

Regler: Ja framtagna av mig i samråd med chef / kollegor. (min hund och mina kollegors hundar är inte inomhus utan vistas bara i hundgården och på arbetsplatsens tomt)

Inga invändningar har framkommit.

MVH: Tjäder

Publicerat

Såg att jag inte svarade på frågorna helt :)

- inga restriktioner än så länge

- ja och nej. Enormt mycket värt för de som har hundar. Mysigt för sådana som jag som ibland går ner och hälsar på någon favorit. Jobbigt för dem som inte gillar hundar och måste sitta därnere i alla fall pga deras tjänst kräver det då det kan bli lite hunddagis-aktig emellanåt. Det är en större våningsplan med många rum där det sitter allt mellan 1 och 6 pers i varje. 50+ pers, säkert 6-8 hundar som snitt. Allt från chihuahua till weimaraner och ridgeback.

- en annan invändning har faktiskt varit mängden päls fälld. Vi har några serverrum och en jäkla massa ljud/bild utrustning. När det har varit mycket dogs har man fått vara extra noga med städning, fick jag höra.

Publicerat

Hade valpen med i början, tills han blev ungefär 6-7 månader, sen började han vara hemma själv, först på förmiddagen, sen även på eftermiddagen, jag är hemma och rasta honom på lunchen, annars tar grannen en tur med honom.

Jag hade förstående kollegor som tyckte det var roligt, och han störde ingen, men däremot kunde det vara en belastning för mig att ha honom medan jag jobbade (sitter på kontor) när där var hög belastning. (visst han var forfarande valp, och det ville nog vara lugnare för mig att ha honom med nu, än då), samt att det var lite illa set på ifrån koncernstyrelsen... men det sket jag i ;)

Men jag ångra absolut inte att jag hade med honom, det har gjord att vi har en extra bra Connection, samt att det inte alls är ett problem att hitta hundvakt ifall det behövs (får frågan konstant om den inte kan få passa honom:) ) 

Publicerat

Hos oss får man inte ta med hund pga att vi delar byggnad med olika vårdmottagningar och min chef vill inte riskera att det blir sura miner :-(

Sent from my D5803 using Tapatalk

Publicerat

har haft med valparna till de blir ca 7-8 månader på heltid förutom vissa dagar när det ska komma besök osv då får någon rycka in som hundvakt eller om det bara är ett kortbesök och inte varmt eller för kallt får de ligga i bilen under den stunden.

Det brukar uppskattas av kollegerna då de flesta är hundägare eller förtjusta i hundar. När hundarna är vuxna får de följa med ibland bra när man ska till vet. eller någon annanstans direkt efter jobbet. 

Tiden som går åt till att springa ut lite då och då nu i början drar jag av från den inarbetade tiden jag har + att jag kastar i mig frukosten/lunchen på 10 min för att lägga resten ute med valpen med en ordentlig lekstund. 

Publicerat

Japp, hundgård med ett tiotal burar inkl. uppvärmd koja.

Inga hundar inomhus, som sig bör, och rastning sker på icke-arbetstid.

Funkar klockrent!

/Cris

Publicerat

Inte för att jag behöver men om jag skulle behöva ta med nån vovve på jobbet så vore det inga problem