Publicerat November 7, 200619 yr Köpte 14,3 grams Hammerhead för att ladda till 30-06an... Men nu finns inte nån 30-06 bössa kvar i mina ägor utan sålde den för att köpa en r93 i kaliber .308 win. Det känns som att 14,3 gramskulor är lite "overkill" i en .308 win. Eller har jag fel? känns som dom e lite för tung... Kanske nån som har något bra laddata och ballastiska tabeller till en 14,3 grammare till .308win eller ska jag välja något lättare alternativ och skita i 14,3 grammaren??? mvh johan
Publicerat November 7, 200619 yr Om det går eller inte är kan inte jag svara på men det känns som att det är väldigt tunga kulor med tanke på att 13 g inte brukar rekomenderas i 308 men jag hittade i robsoftdatabasen: Sierra prohunter 220gr 730 m/s så det verkar ju funka, ingen långdistansraket direkt men duger väl till älgjakt på de olånga avstånden, sen hur det är med hammerheaden vet säkert nån annan bättre än mig. lycka till
Publicerat November 7, 200619 yr Tror att du kommer få problem med precissionen. Hade jag varit i dina kläder hade jag försökt byta bort kulorna.