Publicerat November 7, 200619 yr Hej. Finns det övnings ammo till 7,57R? Vad kostar den och vilka säljer den? Billigaste jaktammo till 7,57 R? Mvh Carl
Publicerat November 7, 200619 yr Norma har helmantel till 7x57R men jag tror att den är lika dyr som de expanderande. Kolla på www.vapex.se, de har Seller & B ammo till bra priser och den duger mer än väl till övning. Ett annat alternativ är att handladda.
Publicerat November 7, 200619 yr Jag använder S & B helmantel ammo i min kombi o de funkar finfint o är de absolut billigaste köpeammon jag hittat. Halv kör jag Normas oryx i 7x57R, inte så billig! Hitta nån som laddar eller ladda själv e ju alltid billigast!
Publicerat December 11, 200619 yr Jag köpte på mej rätt mycket plugg från Gustav på Kirunapatronen, han laddar och säljer så sök på kirunapatronen så lär du hitta honom. Han är helt ok i pris med. Har nu skaffat laddutrustning men inte behövt bry mej om 7x57, de jag har lär räcka ett tag. Funderar faktiskt på att sälja drillingen dessutom, kan fan inte skjuta med den.. Men den får stå kvar tills jag hittat ngt nytt spännande ;D Mvh!