Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viltmålsbana till luftgevär - tips behövs

Featured Replies

Publicerat

Hallå alla

Har efter några år med för lite skytte (hus, barn och annat har fått komma före) totalt tappat svingen på älgbanan. Det är viftigt som fanken och enda medicinen är att skjuta mer och jag ska damma iväg ett antal skott på älgbanan till innan de stänger men skulle vilja ha ett alternativ att öva hemma i lugn och ro. Så tips på viltmålsbana för luftgevär mottages tacksamt. Även tips på ritningar för att bygga själv kan va intressant.

Fridens

/Tony

Publicerat

Har själv köpt en viltmålsbana för luftgevär vilket både är kul o nyttigt! Köpte den på vildsvin.se o den har varit riktigt bra!

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Finns den kvar på vildsvin.se? Hittar inte den på deras hemsida.

Publicerat
  • Författare

Den hos mrtargets har jag dreglat lite över. Får kanske äska pengar hos familjen för ett investerande [emoji3]

Publicerat
  • Författare

Såg den också. Funderar på om han skickar för det är nästan 5h med bil enkel resa...

Är dock väldigt sugen på en moving range 2000, har nästan dragit ihop pengar till en sån.

Publicerat
  • Författare

Såg intressant ut men jag har nog inte tillräckligt med "bra att ha" saker i garaget för att få ihop nåt sånt just nu [emoji3]

Publicerat

Har en sådan gamo moving target som Fonkystuff tipsade om.

Rätt rolig faktiskt. Hjortfiguren faller omkull vid träff och reser sig när den kommer till slutet. Sitter träffen för långt bak så ramlar bara bakändan omkull.

Visst det blir kanske inte samma precisionskytte som om man skjuter på tavla men jag tycker nog att detta är roligare istället. För handen på hjärtat så tycker i alla fall jag att det är roligt om man får bekräftelse direkt om det blev träff eller bom.

Publicerat

Ja - den verkar rolig :) Lite som gamoråttan fast löpande. Är den robust/hållbar?

Det som lockar med moving range är att man tydligen kan köpa till tidsvisning av mål (ala pistolskytte). Det skulle jag vilja ha på torpet.

Publicerat
  • Författare

Beställde precis en MR2000 och 500 tavlor. Har slarvat med träningsskyttet för länge nu så nu blir det allvar. Återkommer med en recension [emoji3]

Publicerat

Kul :)

Publicerat
  • Författare

Kul :)

Ska bli skit kul. Finns ju en massa roligt man kan komplettera med också så jag tror det blir skitbra att göra sin egen skjutbana i garaget.

Publicerat

En viltmålsbana i miniatyr som håller för 22lr hade varit kul. Finns det?

Publicerat
  • Författare

MRtarget har en variant för 22lr men den är nog mer tänkt att man fixar egen blindering och vall bakom. Någon med integrerat Kulfång har jag inte sett.

Publicerat

MRtarget har en variant för 22lr men den är nog mer tänkt att man fixar egen blindering och vall bakom. Någon med integrerat Kulfång har jag inte sett.

Tack. Det ska jag kolla.

Publicerat
  • Författare

Exakt något sånt jag tänkte på. Bra tips. Rejäl pryl men det drar iväg en aning i pris.

Nä priset sticker ju en del. Man kan säkert klara dig med luftgevärsbanan mr2000 light med någon extra rälsdel och bygga ett ordentligt skydd i tjockare plåt så man inte riskerar att träffa rälsen, dock får man kanske fundera lite på hur man bäst minskar risken för rikoschetter.