Publicerat November 8, 200619 yr Jag köpte en begagnad Sako 6 PPC enskottare i somras. Den har Sakos matchtrycke med tre olika justeringsskruvar åtkomliga genom hål i varbygeln. Jag har försökt att få Sako att berätta vilken justering respektive skruv gör men de verkar inte vilja svara på detta. Har fått svar på flera andra frågor men denna ignoreras. Är det någon som har en manual som beskriver trycket eller som kan berätta vad de olika skruvarna gör? De manualer som finns på Sakos hemsida beskriver inte detta trycke. Jag är mycket nöjd med bössan och trycket är mycket bra men kan nog bli ännu bättre efter lite justering. Hittade bössan på en affär nere i Skåne när vi var på semester. Kunde inte glömma den så innan vi hade kommit tillbaka hem så ringde jag och köpte bössan. _________________ /Lennart
Publicerat November 8, 200619 yr Sako brukar ju ha manualer på sin hemsida till sina studsare, kolla där?
Publicerat November 8, 200619 yr Har kollat Sakos hemsida. Manualerna täcker inte denna modell. /Lennart
Publicerat November 8, 200619 yr Det finns nog rätt stor Sako kunskap här typ Jimbo eller Mr Fiberclass, dom verkar vara som finska uppslagsverk. Kolla med dem. Mvh
Publicerat November 9, 200619 yr Jo jag har nog en sådan manual liggandes nånstans. Jag har dock nyligen sålt min Sako Single Shot 6 PPC med matchtrycke så jag kan inte kolla bössan.... Och jag skruvade bara på den en gång när jag ställde in den på ca 450gram klockrent tryck. PM:a så jag kommer ihåg att kolla när jag kommer hem. Lite nyfiken - min låda var märkt "PPC B" och hade tresiffrigt nummer. Vad har du för märkning/nummer? Är din bössa i originalskick? I sådant fall antar jag du inte får tyngre kulor än 80gr att stabilisera? Min pipa hade 1/14" stigning och klarade inte tyngre, så den pipade jag om till 1/10" (för 100gr jaktkulor) eftersom nån klåpare redan varit och filat på bössan...