Publicerat Augusti 7, 201510 yr Är det någon som skjuter denna kula i sin 6.5x55 ? Har ni laddata att dela med er av? Edit. Hittade här. http://www.vihtavuori.com/en/reloading-data/rifle-reloading/6-5-x-55-swedish-mauser.html
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Författare Med Norma MRP, så har du Min / Max load = 45gr / 50,5gr Col?
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Hmm. På mina sjugrams Scenar funkar 204 riktigt bra. Men på 9,1 och 10,1 klass ett laddningar gick det bättre med MRP. Dock lirar jag inte i allra högsta klassen varken i bössa eller bakom kolven så det kan ju bero på det...
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Dom kulorna du räknar upp har ju olika vikt självklart ska då krutet med fördel ändras.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Missuppfattat dog då du skrev att mrp var olämpligt för den kalibern. (Inte att det var olämpligt för den kulan) så vi var nog överens.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Mitt fel. Fattade inte varför jag skrev kalibern. Kulan skulle det stått där.
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Intressant. Har faktiskt inte tänkt så mycket på vilket krut är lämpligast, utan mer tittat på den laddata som finns i Normas bok. Någon uppfattning om vilket krut är lämpligast till A-MAX 100gr och Barnes TTSX 100gr?? Båda i 6.5x55. Laddar idag med URP, men har även MRP och 203-B hemma. 202 och 204 har jag inte fått tag på, då det verkar strul med leveranser från Norma.