Publicerat Augusti 11, 201510 yr Just det, jag har ett exporttillstånd för sådana och avser att inom kort, dvs den närmsta veckan att lägga en beställning för någon, några stockar. Den som är intresserad av en stock och har "tänkt" köpa en kan höra av sig till mig om ni vill göra slag i sak. Tillvägagångssätt, leveranstider mm är inget som hanteras här, jag kan dock säga att jag kommer att ta ut en liten hanteringsavgift på 250 kr i övrigt är det pris till Sverige och efter förtullning med mera som gäller. Jag stänger boken om detta tisdag nästa vecka, för information då så skall jag ta hem en eller två stockar till Sako Quad samt ytterligare en stock för Rem 700 system med kloner, oklart model än men det lutar åt en HTG. Vänligen Christian
Publicerat Augusti 11, 201510 yr Har sökt dig och funderat på om jag var tillräckligt tydlig i detaljerna kring HTG-stocken för den gamla 579 Sako. Kan utan vidare säga att jag inte förstod precis allt i beställningsformuläret. Hälsningar -johan oscarsson
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Författare Johan om du tittar efter så här jag nog svarat dig också, om än med fördröjning, denna tråd är i grunden för din skull, ie dags att beställa. Christian
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Ufff....tittade in på McM hemsida och såg den nya Tactical Hunterkolven.....jobbigt! /Mike
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Ok, du kan ta hem Mcmillan?! Bra att veta. Har kollat på deras kolvar men väntar fortfarande på licensen på bössan så jag har inte letat närmare. Fråga, om det går bra. Vad är det för skillnad mellan Basic Inlet och Full Inlet? // P
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Författare Full inlett är just det, ett urtag i stocken som tillåter att man lägger ner systemet, drar skruvarna och skjuter, Basic inlett kommer att kräva inpassning och det görs bäst av en person med lite erfarenhet, så att man inte står och slipar ur för mycket på en dyr stock. /Christian
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Är i fjällen med mil lille kille och fiskar. Underbart dåligt internet här
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Författare Är i fjällen med mil lille kille och fiskar. Underbart dåligt internet här O när du är åter i land med täckning så stämmer vi av i saken. Hälsningar Christian
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Tack, som jag misstänkte. Jag är ju lite kort i rocken så de standard kolvar jag känt på har varit för långa. Behöver trimma in så jag hittar min LOP. Såg att Mcmillan kan fixa kolvens LOP efter önskemål vilket är riktigt bra om jag förstod rätt. Att förlänga är ju en sak men jag vet att 35 cm (GRS-kolv jag provat) är för långt..men vet inte om 34.29 cm (13.5") är tillräckligt kort... // P
Publicerat Augusti 13, 201510 yr Är i fjällen med mil lille kille och fiskar. Underbart dåligt internet här. Ska kolla mailen när jag kommer hem om jag missat något. Så här direkt ur minnet tänkte jag väl: -HTG för sako 579 -Kindstöd av den modellen du tyckte var bra. -En inlet som passar för att jag skall pelarbädda själv. -Woodland spectre som färg -Jag vill ha minst en "sling stud" under framstocken för min tjädermes. Sedan en ok lösning för att bära i rem och något för mitt benstöd. -Vilken sorts "Fill" kan jag inte. Något som passar en tjäder bössa. Jag kan inte allt om detta utan är beredd att lita på er som har större erfarenhet av detta. Jag längtar, bara ge mig ett kontonummer Hälsningar -johan
Publicerat September 16, 201510 yr Författare För dem det berör så har jag nu sett till att ge in beställningarna till McMillan, jag vet inget i dagsläget om lev tider osv, jag kommer att hålla er uppdaterade. /Christian
Publicerat September 17, 201510 yr Författare Nu har jag även erhållit bekräftelse från Eileen Glass som är säljansvarig på McMillan att våra ordrar, 6 totalt har kommit in och behandlas. /CHristian
Publicerat September 17, 201510 yr Tar mer än någon månad va?! Känns som julafton kommer någon gång i april i år...
Publicerat September 17, 201510 yr Författare Det är nog en rimlig tid, Johan du har e-brev. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk