Publicerat Augusti 15, 201510 yr (Om tråd finns om detta redan så är det jag som är kass på att söka...) Fick med ett kikarsikte enligt rubriken vid köp av en bössa. Vad är omdömet om detta? Personligen gillar jag det, det lilla jag hunnit med. Endast kikat genom det hemma än så länge. Kan man ta reda på ålder via serienummer? Vad kan det vara värt? Jag skall behålla det, men kan vara kul att veta ungefärligt värde. Kikarsiktet ser bra ut, men är inte i nyskick. Det syns att det är använt utvändigt med lite repor osv. Linser verkar vad jag kan se vara felfria Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Inget fel på det siktet även om det är en gammal modell. Har själv haft samma. Jag köpte mitt genom Husqvarna AB när jag jobbade där o Helia ingick i deras sortiment på vapenavd. Då var dom märkta med Husqvarna på sidan. Detta var -85 så det är några år sedan. Efter ett synfel på fel öga så fick jag byta sikte.
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Författare Ok, detta har inget Husqvarna på sidan, däremot ett vad jag förmodar är serienummer. Hann inte skjuta in den bössan till bockpremiären så det får bli utvärdering av detta sikte senare i höst. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Ligger en på Blocket nu för 3300:- http://www.blocket.se/kalmar/Kahles_Helia_S_1_5_6x42_62080006.htm?ca=11&w=3
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Ok, detta har inget Husqvarna på sidan, däremot ett vad jag förmodar är serienummer. Hann inte skjuta in den bössan till bockpremiären så det får bli utvärdering av detta sikte senare i höst. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Ok! Ja, det får du göra! Prismässigt så ligger dom runt 3000-3500 i pris.