Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Choker till Franchi Falconet S

Featured Replies

Publicerat

Letar efter extended choker till min bössa, en 12a Franchi Falconet S. Har skickat iväg 2-3 mail både till Teague och Briley utan svar. Har kollat runt bland de flesta vapenhandlarna i norr utan att få hjälp. Har pratat med Sako men enligt de har de varken choker och de kan inte heller säga vilka som passar i min bössa. Konstigt att distributören inte kan säga vilka choker som passar............

Chokerna har en totallängd på 52 mm, gängningen är 16 mm men den börjar inte överst utan 7 mm ned i choken. Dessa mått är på original choken men jag är ute efter längre, minst 25 mm.

Hoppas att det finns någon som kan tipsa mig åt rätt håll vart jag ska leta

Publicerat

Mailade du teague via kontaktformuläret på deras hemsida? Det gjorde jag med och då fick jag inget svar. Skickade till deras sales....@något.com och fick svar inom 24h. Kolla på deras hemsida och leta efter en riktigt mailadress istället för kontaktformuläret så borde de svara.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Ok, jag provar att skicka iväg ett till mail till Teague så får vi se om det går bättre denna gång. Och inte via kontaktformuläret.

Publicerat
  • Författare

Jag ger upp. Har fått tag på choker i Usa men de skickar inte över chokerna pga att det räknas som en vital vapendel. Teague har fortfarande inte svarat trots att jag säkert skickat 10 st mail. Har haft mailkontakt med Gemini i Italien som "troligtvis" kunde identifiera chokerna men kunde inte tillverka några förrän tidigast till våren. Har inte fått svar från vissa tillverkare ( F.A.I.R, Mecnova,Rizzini,Guerini mm) i Italien

Jag har ingen aning vart jag ska vända mig nu....?

Har även mailat Carlson's importör men de har inte heller svarat.

Publicerat

Undrar om inte någon av mina fausti-choker kan passa. Kan du skicka lägga in en bild? Har för mig att nån amerikansk sida (Carlson?) yrade om det. I så fall har jag 1/2, 3/4 och full som fås mot portot...

Publicerat
  • Författare

Original chokerna som är flush med pipan är 52mm lång,gängningen är 16 mm och den börjar 7mm ned i godset. Jag är ute efter extended choker,  helst mellan 25-50 mm utstick och inte portade.

Här är lite bilder 

post-17046-0-91643600-1440442315_thumb.j

post-17046-0-36302400-1440442323_thumb.j

Publicerat

Ok, missade att du ville ha extended. Det har jag inte...