Popular Post henke67 1,685 Posted August 19, 2015 Popular Post Share Posted August 19, 2015 I den något infekterade diskussionen kring nuvarande och kommande vapenpolicy så har det framkommit att PM börjat ifrågasätta modulbaserade vapen. Till och med pipbytessystem verkar ifrågasättas. Jag anser det mycket önskvärt att förbundet på kraftfullaste sätt genast går ut officiellt och fördömer dylikt agerande och vill fråga om ni har någon kännedom om dylika ifrågasättande och/eller en tanke på någon aktion? 8 Link to post Share on other sites
Outdoorsman 536 Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Vi ställer inte upp på den linjen och arbetar med frågan. Diskuterade den senast i morse. Mer kan jag inte säga eftersom jag inte äger frågan och därmed inte är uppdaterad helt. Och nu tar jag några dagars semester för att leta bamse... Link to post Share on other sites
henke67 1,685 Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Jag tackar för svaret. Och hoppas på att någon som sitter närmare "ägandet" av frågan kan ge ett mer utförligt svar. Link to post Share on other sites
Mr Fiberclass 128 Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Henke - vi anser inte att det föreligger problem med modulvapen i sig för jakt. Vi har under flera år försökt få fd RPS att ändra inställning till frågan om lösa pipor och understött ett par sökanden i domstolsprocesser, tyvärr har de förlorat hittills. Vi jobbar vidare med frågan tillsammans med vapenhandlarbranschen. Link to post Share on other sites
HerrBerg 842 Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Då ligger samtliga brytvapen illa till... 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts