Publicerat Augusti 19, 201510 yr Detta är en populär post. Jakt tokig kille från Gotland. Börja jaga tidigt. Skolkade från 2 klass och cykla till skogen med iller och nät för att jaga rabbis. Uppväxt med schiller stövare och rävjakt. Senare drever. Även diverse apporterande raser som labbe och någon blandras. Som vi hade till fasan och änder. Efter bott på 19 olika ställen i nästan 5 år i väska och inte va hemma hos min familj och idag min fru.pga jobb. Så ledsna vi och flytta till Sverige. Efter några år här uppe av tristess börja man åka till skjutbanan och lära känna människor. Kom i kontakt med uppfödaren till våra hundar. Och kom in i ett lag. Efter ett år som passkytt så kom erbjudandet om en Wachtelhund. Sen började jakten på nya vilt för mig. Gris! Älg och hjort. Hagelbössa fick vika sig för kula. Har idag en Wachtel till som frun och jag bara jagar gris med. Vår första är tyvärr inte med oss sedan ca 1 år. Men börja bli mogna för en ny hund nu. Tävlings skyttet har jag lagt på hyllan då tid och motivering inte finns sedan många år. Och att jag tycker jakt med hund och hund träning är roligare. Har dem senaste åren snöat in totalt på efftersök. Och spårning. Favorit jakt är den med bra hund arbete. Har varit här inne ett tag nu men aldrig skrivit i denna tråd. Så var dax. S.
Publicerat Augusti 19, 201510 yr 3597 inlägg så var det på tiden . Jag höll nästan på att skriva välkommen .
Publicerat Augusti 19, 201510 yr Haha, välkommen är nog inte rätt ord. Kan ju inte välkomna nån med så mycket bidrag i trådarna tidigare ;-) Men roligt att läsa din presentation och va fasen, välkommen veteran :-)
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Eftersom jag vet att du satt och ugglade i en lastbil hela natten, så förstår jag att du bläddrat igenom de flesta trådar på sidan.....![emoji6]
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Författare Japp roligare har jag haft! Var lite stök på natten men behövde inte ut och härja. Moppe ungar. S.