Publicerat Augusti 21, 201510 yr Köpte en krieghoff bergstutzen idag. En gammal uv fån -68. kalibrarna var 222rem och 7x65R. Någon som vet hur de är? Vilken prec. kan man förvänta sig med varje pipa? All annan info motages också varmt
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Jajamän! Var och provsköt den idag. Sköt ca 1 dec isär på första försöket. Får jag bara testa lite vettig ammo blir det nog perfekt. Har en whiplashskada så klenpipan blir nog perfekt till rävar,grävlingar,mm vid bockjakten.Har inte haft lust att bli utslagen med huvudvärk en vecka för en rävs skull. Nu kan jag klippa dom utan problem! Känner mig obeväpnad med klass två eller mindre.
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Författare Provsköt igen med 55gr Lapua idag. Gick lite bättre. Sköt tre snabba 222:or men kunde inte se någon större värmespridning.Får prova 50gr och lite lättare kulor i 7x65r,så kanske träffbilderna möts.
Publicerat September 6, 201510 yr Författare Har gett upp försöken att få bössan att skjuta på samma ställe utan att justera klenpipan. Det var ett rejält pyssel att justera pipan,men nu börjar det ta sig! Går ca tre cm isär på 100m nu och tror jag nöjer mig så tills vidare.
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Var tvungen att justera lite till: 15mm på 100m med sidvind är inte så dåligt Har rest upp tryckmärkena och oljeslipat kolven samt satt dit en ny bakkappa. Nu funderar jag på att skaffa ett vrid till en smidigare kikare om man skulle få för sig att använda bössan på hundjakten. Den nuvarande är onödigt klumpig. Ingen som har en bakre MAK ring som bygger 12,5mm till salu? Främre ringen har jag.
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Hyfsad för att vara en Krieghoff. Har sett kolvar som varit helt utan liv.