Publicerat Augusti 22, 201510 yr Nu har jag så gott som bestämt mig för att sätta en ljuddämpare på älgbössan... Kan man skicka in en licensansökan gällande inköpstillstånd utan att fylla i tillverkare? Räcker det med "ljuddämpare klass 1"? Är inne på en RCC T45 men man kan ju ändra sig under det halvåret licensansökan behandlas...
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Författare Tack för svaret. Modell då? Om jag nu bestämmer mig för en RCC men inte vet exakt modell jag vill ha?
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Jag är tämligen övertygad om att även om du bestämt dig för vilken modell du vill ha så få du inköpstillstånd först ändå. Jag har i alla fall fått det på 3st nya dämpare... Farsan köpte Rcc carbon till 8x57:an å de blev riktigt bra
Publicerat Augusti 29, 201510 yr Nu måste man tydligen precisera allt i inköpstillståndet, enda som kan utelämnas är serienummer och tillverkningsnummer, är nå nya direktiv...
Publicerat September 7, 201510 yr Författare Nu måste man tydligen precisera allt i inköpstillståndet, enda som kan utelämnas är serienummer och tillverkningsnummer, är nå nya direktiv... Japp så var det tydligen... Mailade polisen och fick samma svar.
Publicerat December 28, 201510 yr Har nyss skickat in en sådan ansökan själv, hoppas bara den är korrekt ifylld. Det som slog mig, hårt som rekylen från .338 Lapua, var handläggningstiden!! Herrejisses.. Kan knappast förvänta mig att ha dämpare monterat, inskjutet och klart till den 16/8-2016.. Minns ansökan på min remington 7 (förövrigt där dämparen ska sitta) i Örebro för många år sedan, handläggningstid 5 veckor, och då beklagade personalen på enheten att det tog sådan tid... Skåne är ett underbart landskap, men ibland får man bara spel- id-kontroller och handläggningstider.