Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första kaliber 16 pupporna

Featured Replies

Publicerat

Så då var de gjorda

 

1,5gram A0 30gram hagel @ 64mm Zm21

rullat med plastdisk!

Ser väl hur fint som helst ut, kanske att det slår lite tätt då A0 är trögt .

A1 1,50x28,4 har jag laddat och den är fin. Men just nu vid andpremiären har jag skjutit JK6B 1,46x30 :5 som blir mkt fint

JK6 ligger mkt nära A1Sp och de säger i italien att man kan byta rakt av och det verkar stämma rätt bra.

/P

Publicerat
  • Författare

jo de är trevligt när resultatet är bra, givetvis är de z2m21 förladdning med.. :)

Publicerat

Ser kanonbra ut. Har du använt nya eller begagnade hylsor?

Publicerat
  • Författare

Jag använder bara nya hylsor(siarm.com), lika billigt som beggade om man ska sätta in tändhatten köper man ett tusenpack eller så.. :)

Publicerat

Ser kanonbra ut. Har du använt nya eller begagnade hylsor?

Jag är osäker på hur bra det blir att rulla skjutna hylsor som varit stjärnstukade , och de man rullstukar tror jag inte går att ladda om.

Jag har dock sett ett verktyg fr Ballistic products som man conditionerar hylsorna med ..

Jag kör åxå enbart nya hylsor

/P

  • 2 weeks later...
Publicerat

Så då var de gjorda

 

1,5gram A0 30gram hagel @ 64mm Zm21

rullat med plastdisk!

 

Köpte du OTP 16  i mässing eller stål ?   Vet inte om det är inbillning men jag upplever att crimper i mässing har en tendens att " hugga" lite trots smörjning.

Det var likadant med min OMV  SP2 -12 i mässing   som jag aldrig fick fungera bra   men då jag bytte till en likadan i stål  så funkar det kanon ... Men nu är jag iofs liiite petig  :tongue:

 

/ P

Publicerat
  • Författare

jag köpte en i mässing, tyckte de räckte :)

Publicerat

jag köpte en i mässing, tyckte de räckte :)

Det tyckte jag åxå, men jag har ingen likadan stål  i 16 att jämföra med..   Kanske var lite dumsnålt  men det var ca  23 euro mot 53 typ  hmmmm!  jag var nog dumsnål  :tongue:

 

/ P

Publicerat
  • Författare

tja, jag har väl laddat 20skott hittills...  men de blir väl kanske som du... man köper även en 8stukare :)

Publicerat
  • Författare

man kan ju göra blåa med! :)

post-17015-0-69424900-1441917033_thumb.j

Publicerat

man kan ju göra blåa med! :)

Visst blir dom fina !   jag upplever starkt färgad plast som följsammare/fetare   än de helt transparanta  och resultatet blir alltid bättre.

 

Sen är det fint att rulla i en SMART press e dyl ! 

 

/ P

Publicerat
  • Författare

japp, jag håller med de verkar som färgade hylsor är "fetare" de var lättare att rulla i alla fall :)

  • 4 months later...
Publicerat

man kan ju göra blåa med! :)

Har du skjutit dom däringa ännu ?? 

 

/ P

Publicerat
  • Författare

jag har säkert jagat 20-30ggr med drillingen men INGET skjutit... blir less.. :( men snygga är dom :)

Publicerat

jag har säkert jagat 20-30ggr med drillingen men INGET skjutit... blir less.. :( men snygga är dom :)

Ja Ja !   Du har snyggast Ammo iaf   :tongue:

 

/ P

Publicerat
  • Författare

Hoppas på ett bättre jaktår som kommer, för sämre går fan inte :)

Publicerat

Hoppas på ett bättre jaktår som kommer, för sämre går fan inte :)

Jag och Marre kom starkt i sista veckan av sesången  :tongue:   51-8-21 på 3 dagar  totalt 80 bärgade 

 

 

 

post-16336-0-07670300-1455022100_thumb.j post-16336-0-20459100-1455022148_thumb.j

Publicerat
  • Författare

vackert! :) jag kan följa med och panga lite :)

  • 10 months later...
Publicerat
  • Författare

blev några till nu, :)

hagelporr1.jpg

hagelporr2.jpg

hagelporr3.jpg

Publicerat
59 minutes ago 71kO92 sa:

blev några till nu, :)

hagelporr1.jpg

hagelporr2.jpg

hagelporr3.jpg

Blir jävligt snyggt med rullstuk och klar disk , dessutom mkt lätt att få toppresultat.

/P

Publicerat
  • Författare

ja de ser väl okay ut, nickel och golden :)

Publicerat

Sådana bilder är ju inspirerande.

Håller på att sjunka ner i träsket det blev en beställning hos Siarm häromdagen, skall bli intressant att prova på.

 

Thommy

Publicerat
11 hours ago thjona sa:

Sådana bilder är ju inspirerande.

Håller på att sjunka ner i träsket det blev en beställning hos Siarm häromdagen, skall bli intressant att prova på.

 

Thommy

Låter bra det , hör av dig om du vill ha råd och dåd 

/ P

Publicerat
  • Författare

ok , Thommy dessa är gjorda med siarms rullstukare i mässing, bra tips om du vill ha likadana till en billig peng :)

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.