Publicerat Augusti 24, 201511 yr För prylar för att få fast kikarn på Bössan? Köpte mig en Tikka LSA65 6.5 för alldeles för länge sedan som stått i skåpet tills nu. Med fick jag också ringar till ett sikte, som läs och häpna, jag också har köpt. På ringarna står det då Tikka 25,4. 1" på tuben right? Ringarna passa som det är i spåren på geväret, men är det rätt? Baser hit och dit, vad ska jag ha för att kikaren ska vara rätt monterad på geväret?
Publicerat Augusti 24, 201511 yr För prylar för att få fast kikarn på Bössan? Köpte mig en Tikka LSA65 6.5 för alldeles för länge sedan som stått i skåpet tills nu. Med fick jag också ringar till ett sikte, som läs och häpna, jag också har köpt. På ringarna står det då Tikka 25,4. 1" på tuben right? Ringarna passa som det är i spåren på geväret, men är det rätt? Baser hit och dit, vad ska jag ha för att kikaren ska vara rätt monterad på geväret? Är det 1tums tub passar dom. Men skaffa nya skruvar med insex ist.
Publicerat Augusti 25, 201511 yr Författare När det gäller dom här grejerna litar jag på dig Urban ;D tummen upp.
Publicerat Augusti 25, 201511 yr Författare Någon som har koll på vad det är för gäng på skruvarna till ringarna? För vanlig M-gäng är det inte.
Publicerat Augusti 25, 201511 yr Ta med grejerna till en vapenaffär/verkstad så hjälper dom dig nog. Passa på att byta dom där låsvreden som du fäster ringarna på lådan med mot vanliga skruvar!