Publicerat Augusti 25, 201510 yr Flög hem i söndags efter kortsemester i en Europeisk huvudstad. Såg en person på flygplatsen som checkade in en styck hund i bur. Hund och bur rullades iväg och jag förstod att den skulle få åka i lastutrymmet. När planet taxade ut och stod redo för att lyfta, hördes ett rytmiskt ljud, och jag förstod snabbt att det var hunden som skällde nåt så kopiöst under oss... Kaptenen drog på för take off och det överröstade skallen. Såg inte när hunden lastades av, men hoppas allt gick bra! Är det nån här som flugit med hund på det sättet? Har själv bara sett katt i bur i kabinen förr... Det måste ju vara en otroligt stressande miljö för en jycke, med tanke på den höga ljudnivån, mörkret (antar jag) och temperaturen (återigen, gissar att det inte direkt är 20 grader där inne)?!
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Njae inte flugit med men lämnat och hämtat på flygplats några gånger. De flesta har varit oberörda men jag tror vi haft ngn som inte tyckte det var så där jättejätte kul..
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Har flugit med hund som handbagage och även en del som åkt i bur och djuren placeras ju inte mig veterligen tillsammans med bagaget utan i ett eget lastutrymme enligt den info jag fått när jag flugit med hund. Ingen oavsett ras och ålder har lidit några men av en flygtur i af.
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Importerat en hel del jyckar som p.g.a sin storlek/ålder (då det gällde andra importregler) var tvungna att åka i det tempererade, ljusa och hyggligt ljudisolerade utrymmet för levande djur i flygplanen, aldrig några problem! Inte ens för den hund jag importerade från södra Spanien som från incheckningen fick åka transportband, jävligt brant ner genom ett hål i golvet och sedan verkligen krånglas in i sitt utrymme på flyget. Flög en liten Embrear-kärra och det var verkligen på det berömda att buren gick in genom det nätt tilltagna hålet i flygplanskroppen och som lök på laxen var det mellanlandning i Basel med flygplansbyte! Så, kontentan borde bli att det är absolut ingen fara om inte man har ett rysligt bortklemad jycke som fått lära sig att hantera situationer som är lite utöver vanlig vardag
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Detta är en populär post. De hundar som vi levererat, fått eller flugit med flyget har inte varit direkt påverkade av flygandet. Som sagts tidigare så sitter de inte i det vanliga lastutrymmet. Jag levererade en tax valp till Bermuda en gång, men då var den med i kabinen. Jag hade sällskap av en flygvärdinna hela tiden, som ville gosa med valpen . Och jag med henne, men vart var det inget med .
Publicerat Augusti 26, 201510 yr De hundar som vi levererat, fått eller flugit med flyget har inte varit direkt påverkade av flygandet. Som sagts tidigare så sitter de inte i det vanliga lastutrymmet. Jag levererade en tax valp till Bermuda en gång, men då var den med i kabinen. Jag hade sällskap av en flygvärdinna hela tiden, som ville gosa med valpen . Och jag med henne, men vart var det inget med . Japp, enda gången jag flugit med hund i kabinen så hade min 8-veckors springervalp full uppmärksamhet av kabinens gallanta damer, både personal och andra som ville gulla med valpen och som sagt, jag med dem... Kunde gott ha varit en längre flygning än från Bordeaux via Nice till Arlanda!
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Jag har bara haft vuxna terriers som handbagage i kabinen och inte är det då nån som velat gosa med dem inte
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Författare ...djuren placeras ju inte mig veterligen tillsammans med bagaget utan i ett eget lastutrymme enligt den info jag fått när jag flugit med hund.OK, det hade jag ingen aning om! Det är klart, är det bra tempererat och belyst så är det kanske inte så farligt!
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Författare Så, kontentan borde bli att det är absolut ingen fara om inte man har ett rysligt bortklemad jycke som fått lära sig att hantera situationer som är lite utöver vanlig vardag Jag tror dig :-) Det är nog bara så att jag själv tyckte det var jobbigt att höra hunden skälla där nere. Kanske kopplat till att starten inte är min favoritdel av flygningen. Föredrar snacks-vagnen :-)