Publicerat Augusti 26, 201510 yr Hej! Jag är spekulant på en Miroku av okänd modell och skulle behöva er hjälp med identifiering av modell samt värdering. Enligt säljaren skulle den vara i nyskick men enligt mig är den i ganska slitet bruksskick Piplängd 76 cm. LOP 36 cm med dåligt inpassad bakkappa (kapad kolv?). Lackad kolv med rikligt av märken. Spricka på sidan av toplevern. Spången längst fram har släppt. Rost lite här och där. Mekaniskt utan glapp vad jag kan utröna. Bifogar ett gäng bilder. Om det är nåt särskilt jag måste fota bättre är det bara säga till. http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/b555fd3a905305b650a37be56892fede.jpg http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/a3b298adee33dbbb3d20a03fe22c9d9c.jpg
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Skulle nog snarare kalla det mycket slitet bruksvapen, verkar ju vara rost lite överallt på den där. Skulle själv inte betala mer än en tusenlapp, om jag verkligen hade panik efter en bössa. /Baner
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Jag skulle inte heller ge så värst mycket för den. Från bilden ser slagstiften hela ut - annars låg nya till en winchester 101 XTR på 500 kr + frakt. Tippar på att till denna kostar det nog typ detsamma. En hel del rost, svårt att avgöra på bilderna hur gravt, om det går att åtgärda. Pipans blånering på ovansidan hade ju lite att önska. Behövs ju fixas eller skötas minitiöst så inte rosten sätter sig om du vädrar den när det regnat. Att det är lite märken mm på trät gör ju inget men sprickan skulle jag (PMT kanske ser tråden och kommenterar) få kollat av någon som kan för att få ett uttalande. Som referens om det hjälper så en gammal Winchester 101 Pigeon Grade som jag köpte för 5-6 år sedan kostade mig 1500 kr. Den hade lite glapp, ejektorerna fungerade inte samt trät hade sett sina bästa dagar - dock inga sprickor, rost, trasig blånering eller så. I priset skickade killen med 10 askar Gyttorp Steelmax 7:or.... // P