Publicerat Augusti 27, 201510 yr Detta är en populär post. Hej, Jag är en snart 40-årig Uppsalabo som nyligen hittat till jakten och i och med det till detta forum. Som nybliven jägare är jag förstås sugen på att skaffa mig egna marker att jaga på. Jag känner ju dock mina egna begränsningar och ser framför mig hur jag går helg efter helg i skogen och letar efter något skjutbart/ätbart. Hittills i mitt liv har jag med framgång jagat fler ölburkar med luftgevär än en genomsnittlig hillbilly, en gråsparv (av misstag då den kom i vägen för ölburken) samt en räv som smög sig fram vid vildsvinsåteln häromveckan. Jag hoppas att i framtiden få förmånen att få jaga med någon som kan visa mig hur det går till att få riktigt gott kött, från skogen till tallriken, med allt vad det innebär.
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Hej och välkommen! Hoppas du kommer att trivas, här finns garanterat många som kan svara på dina frågor i alla fall
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Författare Ölburkarna var bättre förr. Nuförtiden är de lite fadda i smaken. Mina recept är på gamla tuborgburkar men de finns ju inte längre. Tillagningsmetoden är rätt enkel faktiskt. Peppra ordentligt - klart.