Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Billig hagelammo Göteborg

Featured Replies

Publicerat

Förrådet av skeet/trap ammo börjar sina. Var i Göteborgstrakten hittar jag billigaste skotten? XXL?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Publicerat

Kan ingenting om Göteborgstrakten men såg igår att XXL just i veckan har rätt bra pris på Saga eurotrap, även i liten mängd. Aldrig testat ammon men om man kan köpa enskilda paket till det priset så finns det ju inget som hindrar att man köper några få paket och testar.

http://www.xxl.se/jakt/skjutning/storvilt/ammunition/hagelgevar/saga-saga-eurotrap-12-70-7-0-24-gram-steel/p/9000795_1_style

Publicerat

Värt att prova dessa.  Priset är ju jämförbart med Torsbos priser på deras billigaste övningsammo

Publicerat

XXL ska dessutom ha prisgaranti. Dvs om du hittar samma ammo som på Torsbo och Torsbo är billigare, så ska det bara vara att visa detta på XXL för att få samma pris. Anders på Torsbo "lekte" en del med XXL för några år sen mha av detta genom att toksänka priser på viss ammo ;)

Publicerat

XXL ska dessutom ha prisgaranti. Dvs om du hittar samma ammo som på Torsbo och Torsbo är billigare, så ska det bara vara att visa detta på XXL för att få samma pris. Anders på Torsbo "lekte" en del med XXL för några år sen mha av detta genom att toksänka priser på viss ammo ;)

Nope

Torsbo ligger inte i närområdet och då gäller inte prisgarantin. Frågade för 5 år sedan och även en gång till i fjol. 10 mil är Max avstånd enligt dem.

Publicerat

Nope

Torsbo ligger inte i närområdet och då gäller inte prisgarantin. Frågade för 5 år sedan och även en gång till i fjol. 10 mil är Max avstånd enligt dem.

104,7 km mellan xxl sisjön och torsbo... lite för långt då...

Däremot är det bara 55,4 km mellan xxl jönköping och torsbo...

Publicerat

Vet ej exakt avstånd från butiksdörr till butiksdörr men det var vad jag fick till svar...

Publicerat

Skjutit rätt mycket Eurotrap.. rappa utan tvekan och helt okay. Hyggligt säker på att Jaguar tex är bättre (Gamebore) men är det billigt så hade jag handlat dem. Rätt mycket rekyl i dem för att vara 24 gr.

Publicerat

Nope

Ok. Vilken "tur" för dem att Torsbo ligger precis bortom 10 mil... *konspiratorisk*

Publicerat
  • Författare

Ok får testa dessa Saga då. Tack!

Publicerat

Köpte 1000 st Gyttorp Klubb 24 på XXL. Funkar fint och jag gav 1.31 skottet. 

Har inte jämfört dem med andra i den prisklassen men jag tycker de funkar bra och skitar inte ner vapnet. 

Sen är det mer jag som skjuter illa än att ammunitionen skulle vara dålig ;)

//RmK

Publicerat

Hehe...   RmK, jag tror vi är många som ligger på den nivån :tongue:

Publicerat

Sköt SAGA Eurotrap när XXL hade dem inne förra gången, upplevde bulorna som rappare än Gyttorp, Rio och Jaguargruppens Gamebore. Men de slog inte Eleys puppor högst ovetenskapligt tycke o tänk.

De kostade 1.99 sek/ st om jag minns rätt då, så om priset och prestanda är det samma  för 1.28 sek/st så löp o köp.

Publicerat

Man skall inte blanda ihop rekyl med utgångshastighet då den upplevda rekylen av hagelskott i mycket handlar om förladdningen och dess egenskaper. Men iom att jag skjutit en del med SAGA 28:orna så kan jag hålla med om att de är/upplevs rappa. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

nsi quattro 24 och 28grams går att köpa billigt hos jg jakt i sävedalen. Lurar på om jag inte betalade strax under 2kr styck sist jag köpte 1000st

Publicerat
  • Författare

Var och köpte Saga, och kan bara instämma i att de var rappa. Blev förvånad få jag bytte från Gyttorp 24 till Saga 24 att det skulle vara sån skillnad?

Publicerat

Fjuttorp. ;) lägg en ask i frysen innan nästa vända på banan, som test.