Publicerat November 10, 200619 yr Övriga hobbies jag har är/var fiske och reptiler främst då ormar. Fisket hinns inte med så mycket nu då jakten prioriteras. Tyvärr så är frugan skraj för ormar men jag håller på och bearbetar henne för att hålla några. Tidigare hade jag som mest ca 200 st inklusive ungar. Mest då var det olika huggormsarter (Underarter till vår egen huggorm).
Publicerat November 11, 200619 yr Men va f-n Roggman ;D 200 ormar i huset, jag är förvånad att du ens har en fru kvar Personligen avskyr jag dessa djur och tillhör dom som "ofta" blir biten. Senast i våras då jag högg vindfällen och satte mig på en stubbe och filade sågen och tappade filen. Trevade i riset och när jag drog upp handen hängde en 60 cm nyvaken huggslang med upp väl förankrad i min hand. Innan jag kom till bilen hade handen tagit formen av en klubba. Kräket sitter nu flådd på min vägg då han måste fått hjärtattack eller nåt ;)
Publicerat November 11, 200619 yr Författare Jag hade en Turkisk lite ovanligare huggorm som rispade lite på fingret. Jag tar hellre 10 klockrena pungsparkar än upplever den smärtan igen. Armen blev stor som låret och jag låg sen på intensiven en vecka. Läkaren tackade sen så mycket, för han hade lärt sig sååååå mycket av mitt bett ;D ;D Sen sa ha att det var tur att det inte var en Pufform som bet dig ??? ??? Jag sa att jag har 2 hemma på ca 6 kg styck : Jag försöker övertala gumma till att få anförskaffa några snälla Mex snokar......... Ha det!
Publicerat November 13, 200619 yr Roggman du verkar aningen trött på livet som "leker" med livsfarliga ormar. Själv finns det inget djur som skrämmer mig mer än ormar.
Publicerat November 13, 200619 yr Författare Jaa jag vet inte... De har alltid fashinerat mig. Sen finns det ju så många olika arter så det finns alltid nån till alla . Ska jag ha orm nu så blir det icke giftiga, nu när man har barn hemma. Kajmaner skulle vara kul att ha igen....Fast så har man platsbrist MVH Roggman66
Publicerat November 21, 200619 yr http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/...,935665,00.html Pufformar...
Publicerat November 21, 200619 yr Författare Nää inte jag ;D ;D Jag "får" inte ha slangar hemma > :'( Man kan ju undra varför handklovar heter esposas (fruar) på spanska Blir nog orm så småning om!
Publicerat November 30, 200619 yr F-n då har vi ju samma hobbys... 1. Jakt o hundar 2. Fiske (fluga o trolling) 3. Reptiler Har haft en fasligt massa ormar, några ödlor och en o annan groda... Har tyvärr p.ga. tidsbrist och en smågrinig dam blivit tvungen att dra ner på reptilfronten :'( :'( :'(
Publicerat November 30, 200619 yr Författare Japp! det ser så ut! Jag tycker nog också mest om flugfiske, helst då i strömmande vatten. Jag ska vid tillfälle när man bor bättre ta upp flugbindning igen. Jag håller på att övertyga regeringen om att få ha ett par "Mexare" hemma. Så liiite orm kommer nog hem snart ;D Kul med en "Hobbybroder" ;D MVH Roger
Publicerat December 4, 200619 yr Mexare låter trevligt! Håller just på med att bygga ett nytt terrarie. Hade tänkt ha ett gäng trimmerus i regnskogsmiljö. Tänkte att om man fixar till det riktigt fint så finns det troligen lite större acceptans hos regeringen ;D ;D ;D Är barnsligt förtjust i Trimmrar och gröna ormar över lag. Har haft Pisksnok, smaragd boa och grön trädpython (aru). Mina flugbindningskunskaper är yterst begränsade så det får oftast bli till att köpa färdiga flugor om jag ska ha chans till fångst...
Publicerat December 4, 200619 yr En bra katt är en död katt. För mig gäller det i allra högsta grad även ormar.Det är små (nåja ibland iaf) otäcka varelser
Publicerat December 4, 200619 yr Författare Jag har haft en grupp "Trimmare" för några år sedan, men jag samlade mest på underarter till vår huggorm. Jag har nog haft 10-15 olika underarter. Vad gäller Amakulu så skulle jag inte ha nåt emot om du hade ihjäl en orm som inte hör hemma här i Sverige. Vi har 3 ormarter här: Huggorm,Snok och Hasselsnok SAMTLIGA av dessa 3 är FRIDLYSTA och skall/får inte tas av daga.
Publicerat December 4, 200619 yr Jag har haft en grupp "Trimmare" för några år sedan, men jag samlade mest på underarter till vår huggorm. Jag har nog haft 10-15 olika underarter.Vad gäller Amakulu så skulle jag inte ha nåt emot om du hade ihjäl en orm som inte hör hemma här i Sverige. Vi har 3 ormarter här: Huggorm,Snok och Hasselsnok SAMTLIGA av dessa 3 är FRIDLYSTA och skall/får inte tas av daga. de flesta ormararter i världen är faktiskt totalfredade, lik förbannat blir många lik ;D ;D. Jag tycker inte man som amatör ha så pass krävande djur i fångenskap.Därmed inte sagt att du är amatör men rent generellt menar jag. Det är likadant med de stora papegojerna. Det krävs många och enorma ytor om de ska trivas.Men var och en gör som den vill.
Publicerat December 4, 200619 yr Författare Japp så är det. Jag efterstävade alltid att ha god yta till de ormar jag hade. Det blir lite lättare att hanskas med de då också. Jag vet att folk slår ihjäl ormar ute i naturen och det är inget som jag kan göra nåt åt. Till marklevande ormar hade jag mer markyta och till trädlevande hade man höga terrarium. MVH Roger
Publicerat December 10, 200619 yr Kul. Jag höll på en del med ormar när jag vara lite yngre. Jag har haft några Boa constrictor (Red tail) Kalifornisk kungssnok Majsormar Har nu däremot TOTAL-förbud mot ormar i huset! Skedde genom en ytterst lokal omröstning. (Där bara min sambo röstade) Nåja..........