Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äldre pigg och arbetsvillig Vosteh-hanne söker jaktkamrat

Featured Replies

Publicerat

Hej! 
Mina föräldrar har en Vorsteh hanne som är 13 år. Han är för sin ålder extremt pigg och arbetsvillig. Pappa har haft honom som apportör för gäss, änder med mera. Pappa var tills i våras eftersöksjägare i Kungsbacka kommun tillsammans med sin Vorsteh:er. Och jag var så sent som i månadsskiftet juli/augusti uppe på inventering av ripor med honom. 

Nu har pappa tyvärr fått en blödning i huvudet som gör att han är sjukskriven (han är inte är hemma fullt ut och mammas hälsa gör att hon inte kan ta hand om deras hund. 

Jag har sen "tagit om hand" om mina föräldrars Vorsteh:er sen pappa blev sjuk i maj. Jag har jobbat med honom tillsammans med min egen Vorsteh:er. Nu ska jag åka iväg i vart fall september och har löst så att min Vorsteh:er får komma till en bra familj och en bra jägare (jh här inne). Vi hade en lösning för mina föräldrars Vorsteh men i sista stund blev det inte av. 

Allt för många jägare saknar en apportör och viltspårande hund. Så frågan är finns det någon som vill ha en apportör och viltspårare under hösten? Gärna i norra Halland eller i närheten.

Messa mig gärna här. 

Anders