Publicerat Augusti 31, 201510 yr Har funderingar på en Miroku 8000 jägartrap. Har iofs inte sett den än men jag blev nyfiken på den när jag egentligen ringde på en Browning som visade sig vara såld. Har en gammal Miroku cal 20 sedan tidigare men behöver en för sjöfåglarna. Antar att det blir min 17HMR som får ge plats, den använder jag ändå så lite att innehavet är svårmotiverat. Stålhagelkapabel? Åsikter? Rimligt pris för en i "normalskick" från vapenaffär?
Publicerat Augusti 31, 201510 yr Instämmer med föregående. Den mot svarar Browning Gti med bred framstock och har invector choker. Har lika dana pipor på min 325a och det är inga problem att skjuta 24-28 grams stålskott.
Publicerat Augusti 31, 201510 yr Har haft en,superbössa i alla avseenden men var lite för tung som jaktvapen för mig. /Mike
Publicerat September 2, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Jag har nu kollat igenom den och lagt undan den. Den hade 6 choker. Stor och rätt tung men jag upplevde den inte som klumpig utan snarare smidig och väldigt pekbar. Fint skick, träet var inte överdådigt men väldigt friskt. Flera choker helt oanvända. Spången var bred som en bro. Inga glapp. Baskylens stål var något missfärgat vilket var det enda jag kunde hitta att anmärka på. Antingen var den väl rengjord eller så har den knappt/aldrig varit i skogen. Inga av de vanliga skogsspåren fanns, inga småbukor i träet, inte en repa i blåneringen inte ens kring mynningen. För gammal för liljan, men på fyra choker stod det stål och bly så det blir lite enklare med sjöfågeljakten i framtiden. Priset? Jo handlarn vill ha 7.500 kr. Med tanke på skicket och att jag både gillar den och behöver något liknande så är det väl inte så mycket att snacka om. Återstår att se om jag lämnar en bössa i inbyte eller säljer privat. Ev har jag en köpare på min Cz455 redan innan jag ordnar med licensansökan på Mirokun. Edit: Köpare ordnad på CZ.an
Publicerat September 3, 201510 yr Författare Eftersom jag inte bytte in något vapen sänkte handlarn priset till 7000 jämt. Min CZ går till en kille i andra änden av socknen. Känns också bra. Han verkar nöjd och jag fick mer än jag skulle fått i inbyte. Kanske hade jag fått mer om jag jobbat lite med försäljningen men detta var en smidig väg och det är också en viktig parameter att väga in.
Publicerat September 3, 201510 yr Författare Var iväg till polisen och lämnade in licensansökan. Receptionisten skrattade och konstaterade att det uteslutande var vapenlicenser som gällde idag. I väntrummet satt två till, den ena höll på med en minneslicens på en gammal S/S och den andre höll på att fylla i ett formulär över nuvarande vapeninnehav och motivering för det nya. Receptionisten var trevlig och gick nogsamt igenom formuläret för att kontrollera att allt finns med. Hon såg inga problem med vare sig ansökan eller min bilaga. Men vi får se vad licenshandläggarna säger, de kommer väl att kräva komplettering trots allt.