Publicerat September 1, 201510 yr Efter att ha satt ut en KÖPES annons på Blocket så har nu första objektet dykt upp. Har en person som vill sälja mig en Beretta 57 EL. Har inte fått så mycket information än men begärt bilder på bössan samt stämplar. Han vill ha 12.500:- för den och säger att den är i bra skick. Vad säger panelen? Är modellen något att ha? Stämmer priset om det är en bössa i bra skick? /Mats-Ola
Publicerat September 1, 201510 yr Nu är iofs 57 EL alls ingen tråkig pang men 12500:- är ett saftigt överpris om den inte är mer eller mindre helt oskjuten........ Dom snurrar normalt sett sällan över 8000 på den privata marknaden. /T
Publicerat September 1, 201510 yr Författare Då vet jag det. Får se hur den ser ut när jag får bilder.
Publicerat September 1, 201510 yr Rent modellmässigt motsvarar den närmast 687 EL i mer modern modellflora - den modellen däremot kostar som regel alltid över 12500:- även i bruksskick. /T
Publicerat September 5, 201510 yr Författare Har fått lite bilder nu. Vad kan man säga om skicket? Vad är ett vettigt bud på den? Säljaren har sagt 12.500:- men han har nog inte kollat marknaden utan har nog bara dragit till med något. Jag har hittat en motsvarande med två pipset som såldes för 8.400:- för några år sen, men annars har jag inte hittat några priser på nätet. Dateringsstämpeln är AD, dvs 1978.
Publicerat September 7, 201510 yr Jag gav 9 för min, din ser ut att vara i lika fint skick. Din har vackrare trä, men å andra sidan var min i 20/76.
Publicerat September 7, 201510 yr Författare Jag gav 9 för min, din ser ut att vara i lika fint skick. Din har vackrare trä, men å andra sidan var min i 20/76. Köpte du din privat eller via handlare. Är du nöjd med den. Får väl se om säljaren är villig att kompromissa på priset annars får jag vänta på ett bättre objekt. Skickat från paddan med Tapatalk
Publicerat September 7, 201510 yr Detta är en populär post. Köpte privat. Jag är såpass nöjd att jag kostat på en ny träbit till den. Vansinne? Ja säkert, men man lever bara en gång....
Publicerat September 10, 201510 yr Författare Bössan ligger nu ute på blocket då jag avstod från den. http://www.blocket.se/bastad/Hagelgevar_bock_beretta_57_el_kal__12_62555444.htm?ca=23_10&w=1
Publicerat Oktober 17, 201510 yr Vackra bössor. Jag jagade mycket i ungdomens dagar med S55:a. Hade inte haft något emot en 57:a..