Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avståndsmätare

Featured Replies

Publicerat

Köpte en sådan här konus funkar ok.

Publicerat

Jag har en Bushnell yardage pro och är inte riktigt nöjd. Minsta tillstymmelse till dimma så visar den 18m oavsett avstånd och blir den kall så är det tre streck bara.

Jag måste göra som tidigare kolla bredden på stolpen och börja med streckräkning istället. Orre jagar man ju oftast när det är dimma. Har mätt upp avstånden i förväg och gjort en målskiss som i lumpen för att ha någon nytta av avståndsmätaren.

Publicerat

Funderar på att köpa en beggad Leica från kontinenten. Är Leican värd de extra pengarna? Jag har en handkikare från Leica sedan tidigare som jag är grymt nöjd med så jag gissar att deras avståndsmätare även den är snäppet vassare än tex Bushnell...

Publicerat

Har också en bushnell yardage pro. Fast jag är faktiskt nöjd med min, det är absolut ingen kanonoptik och den har ett hemskt dåligt ljusgenomsläpp. Men min fungerar i alla väder. I dimma som i solsken. Mäter lätt upp till 700 meter mot en skogsvägg tätt med träd.

Publicerat

Jag tycker att Leicas produkter är marknadsledande.

Otroligt bra.

Publicerat

Jag har en Leica Rangemaster 900. Jag är mycket nöjd med den. Jag anväder den också som handkikare.

MVH Roggman66

Publicerat

Sajmon nu blev jag misstänksam. Allt över 570m har varit och är kört med min. Jag undrar om det är någon fabriksinställning eller fel på min. 630m är det längsta jag mätt och då mot en högreflekterande vägskylt. Kanske måste lämna in den.

Publicerat

Hmm jag har inte testat min så mycket men över 550m har den problem med.. Oberoende vilket mål jag siktar på

Tycker dock att 300m räcker eftersom skjutavstånden aldrig kommer att bli längre än så men det är ju lite mysko att dom har olika prestanda

Publicerat

Jag fick tag på en begagnad Leica 800 från USA, än så länge är jag otroligt nöjd med den. Att priset blev det rätta gör mig inte mindre glad heller... ;D

Publicerat

Nils l: jo det verkar ju som att kvalitén är väldigt ojämn. Jag kanske haft tur och fått tag på ett toppen exemplar. För jag har då inget att klaga på förutom den optiska skärpan och skymningsegenskaperna.

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag har själv en Bushnell 1500 Elite ARC som jag är helnöjd med!

Stöttålig, och precis. Med de olika modsen Bullseye mm. så är det lätt att träffa tjäder tuppen upp i tall toppen ;)

Den har också ARC mod där jag har har lagt in hur mycket mina kulor faller. Så jag bara siktar på målet, får avståndet och hur mycket jag skall hålla över målet för att träffa. Det är kanon nu på toppfågel jakten. Den kompenserar även för uppför och nedför och det finns inbyggd "incliometer" så jag kan se graderna. Detta är väldigt bra för att till exempel mäta höjden på träd mm. Men bästa funktionen är ända att den säger exakt hur mycket du skall hållla över.

Om ni skall köpa en avståndsmätare rekomenderar jag den varmt. Optiken är inte direkt i Zeiss kvalitet, men fullt tillräckligt. Jag testade mäta avståndet till en golfflagga på golfbanan. Jag fick avståndet till 420 meter, senare kontroll mätte jag med GPS och fick det 422 meter och det tycket jag är ett fantatstiskt resultat. Jag fick så klart sätta mig ner och ta stöd men det gick. Mätte också upp avståndet till ett hus fick det till 1419 meter. Så pricksäker är den!!

Jag köpte den på andra sidan antlanten för 499 dollar, vilket jag helt klart tycker den var värd.

http://www.bushnell.com/arc/ funkar även för pilbåge ;) Jag hade en Nikon innan men jag tycket inte alls den höll samma kvalitet som denna. Jag upplevde också att det inte kunde mäta avstånd i dimma, men med ARCn har jag inte upplevt några problem

Denna följer numera alltid med mig när jag jagar med kula.

Mvh

Råkan