Publicerat September 10, 201510 yr Jag tänkte ställa ut dacke om dryga två veckor, antingen i tierp eller eksjö. Är det någon som ska till någon av dom? Tycker det är embarmerligt tråkigt med utställning, så lite sällskap vore trevligt! [emoji6]
Publicerat September 11, 201510 yr Kanske åker till Eksjö å kollar lite, men du e ju i fel ring Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat September 11, 201510 yr Kanske åker till Eksjö å kollar lite, men du e ju i fel ring Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 Jaså den för jagande hundar.
Publicerat September 11, 201510 yr Jaså den för jagande hundar. Den där alla hundar skäller helt utan anledning Men Filip borde ju åka han ska ju ändå åt hållen kvälldn innan Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat September 11, 201510 yr 27/9 Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 Nä då jagar vi gris så då blir det ingen utställning.
Publicerat September 11, 201510 yr Ville för mej att han ska på kräftskiva på lördan, men han e ju hård så han fixar väl båda [emoji5]️
Publicerat September 16, 201510 yr Jag har aldrig varit på hundutställning, hur fungerar det? Blev ju lite sugen på att åka till Eksjö och prova på att ställa ut då det ju är nästgårds... Jag har googlat lite på vad man ska göra på utställningen men hittar inget bra.. :/
Publicerat September 16, 201510 yr Har varit på ett par! Viktigast är att inte hunden biter eller morrar åt domaren Skämt och åsido är det bra tt träna hunden på att en annan människa kan titta på tänderna utan några större problem. Brukar aldrig vara några problem med en Jämte. Sen är det positivt att man har bra linförighet så att hunden visar upp sig på ett bra sätt, även när man springer med den. Plus att den är borstad och ser vettig ut i pälsen särskilt om den är i fällning. Åkte själv dit på detta första gången jag ställde ut Zeppo.
Publicerat September 16, 201510 yr Han är snäll så att titta på tänder är inga problem. Värre är det väl med linföring. Han drar en hel del, speciellt när man springer :/ Han blir även väldigt glad/stissig bland andra hundar vilket gör att hans koncentration får lite fel fokusområde. Men det är väl bara att testa och se hur det går. Det måste väl vara någon mer än jag som har en glad och livlig hund
Publicerat September 16, 201510 yr Kolla med Musköt på sidan tror han såg mej och Zeppo i ringen första gången! Tror Zeppo var mer i luften än på marken ändå hade vi tränat en hel del innan.
Publicerat September 16, 201510 yr Många köttbullsbitar som mutor när ni tränar linförighet brukar funka bra sen kan ni ju inte ha det i ringen men då vill det till att hunden vet att ni har det i fickan och haft det i vänsterhanden en stund så den luktar gott.... bara att börja träna. en grej till som kan vara bra att träna på är ju att dom kommer mäta hunden, då är det bra att den är van vid att ha en träpinne som trycker ned lite på ryggen utan att hunden sjunker ihop, om den nu inte är för hög då kan det ju vara bra
Publicerat September 16, 201510 yr En hand under bröstkorgen kan hjälpa till om höjden ligger på mininivån! Glömmer aldrig när jag mätte in min första Drever Basse fattades flera cm upp till pinnen, men han var rätt proportionerlig till sin storlek. Så med lite hjälp och en snäll domare nådde han upp till 32 cm.
Publicerat September 17, 201510 yr Kolla med Musköt på sidan tror han såg mej och Zeppo i ringen första gången! Tror Zeppo var mer i luften än på marken ändå hade vi tränat en hel del innan. Haha, låter som jag inte är ensam då. Det är ju bra Jag har skickade i går ett mail och frågade om det går att efteranmäla sig. Bara att hoppas det går bra så man kan prova på detta
Publicerat September 17, 201510 yr Brukar nog inte gå att efteranmäla längre. Men är ju bara att hoppas jag har fel. Träna på att få hunden att springa vettigt vid sidan av dig, är mycket vunnet på det. Är fan inte lätt för en domare att bedöma en hund som inte tar ett vettigt steg.
Publicerat September 17, 201510 yr Å se till att hunden travar, passgång är ett otyg ;-) Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 17, 201510 yr Å se till att hunden travar, passgång är ett otyg ;-) Skickat från min D5803 via Tapatalk Haha tack för tipset
Publicerat September 17, 201510 yr Brukar nog inte gå att efteranmäla längre. Men är ju bara att hoppas jag har fel. Träna på att få hunden att springa vettigt vid sidan av dig, är mycket vunnet på det. Är fan inte lätt för en domare att bedöma en hund som inte tar ett vettigt steg. Nä det verkar kört denna gången.. Tack, det ska jag tänka på då!
Publicerat September 17, 201510 yr Författare Du är inte ensam att vara sent ute. Jag skulle anmält dacke till tierp samma dag. Men glömde av det fullständigt.... [emoji45] Det var en utställning den 3 november i eda....blir kanske den då, ska kolla vart det ligger.
Publicerat September 17, 201510 yr Du är inte ensam att vara sent ute. Jag skulle anmält dacke till tierp samma dag. Men glömde av det fullständigt.... [emoji45] Det var en utställning den 3 november i eda....blir kanske den då, ska kolla vart det ligger. Men då.