Publicerat September 12, 201510 yr Hej ska byta kolv på en ärvd HVA 640 (tror jag det är)... Någon som kan hjälpa mig med synpunkter på val av en syntetstock fr Boyds a 99 USD eller Hogue (klassisk modell ej tumhål el sporter) som man kan köpa i Sverige för just under 2000 kr. Priset inte avgörande snarare vilken som kan uppfattas som bäst, minst sladdrig, enkelhet att monteras viktigt... Sitter inte originalpipan på utan en med konisk profil från lådan och framåt oklart märke..
Publicerat September 12, 201510 yr Du menar väl kanske laminatstock från Boyd´s? Jag tror det är bra om du bestämmer dig för om du vill ha laminat eller syntet helt enkelt. Boyd´s är helt ok, men tunga, hala och kalla som laminatstockar är. Hogue är lite mer gummikänsla men också helt ok stockar för prisklassen. Sedan behöver du VETA vilken modell det är på bössan för att beställa rätt stock. Lycka till
Publicerat September 12, 201510 yr Jag trivs otroligt bra med min Hogue. Bra bäddning och bakkappa. 30-06 känns knappt. Skön att hålla i i alla väder. Gedigen utan att kännas tung. Kör! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 12, 201510 yr Författare Tack för svaret, var kanske lite luddig i frågeställningen, menade jämförelse mellan syntetstockar av respektive märke
Publicerat September 12, 201510 yr Tack för svaret, var kanske lite luddig i frågeställningen, menade jämförelse mellan syntetstockar av respektive märke Jag var kanske också luddig. Boyd´s gör laminatstockar, inte syntet.
Publicerat September 12, 201510 yr Författare Ok Thaksin, då fattar jag. Kanske får bli en Hogue isf har iaf acoupleunderpairs ref so far...