Publicerat September 13, 201510 yr Igår på älgpasset upptäckte jag en spricka i kanten mellan magasin och avtryckare[emoji15] Efter lite funderande så kom jag på att den måste ha uppstått när jag kom hem från bäverjakt i våras och bössan åkte i golvet från soffkanten. Hur som så åkte jag till jobbet och började mäta och kom fram till att en m4 skruv ryms i klacken som är mellan magasin och avtryckare,(bara man borrar på rätt ställe). Döm om min förvåning när jag prickade precis rätt med borren. Fram med försänkaren så att skruvskallarna göms i stocken Efter detta så bresade jag isär sprickan och försökte få in trälim så mycket det gick i stocken. Drog sedan in skruv och mutter med loctite med lagom kraft. Efter det så blandade jag lite epobed och fyllde igen försänkningarna där skruvskallarna syns. I kväll blir det slipning sedan provskjutning. Vad tror ni om min lagning? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Den där sprickan hade jag fått limmad hos en kolvmakare/vapensmed. Sedan hade jag nog fått bössan plastbäddad för att i möjligaste mån motverka framtida kolvsprickor.
Publicerat September 13, 201510 yr Hade efter limmet (pu lim) skruvat bort skruven om jag vart tvungen att ha en och sedan bäddad bössan..
Publicerat September 13, 201510 yr Författare Bössan är bäddad tror inte det rört sig där då det är på undersidan den spruckit. Skruven är nu inplastad provskjutning får ge svaret om det funkar. Den sköt bra innan Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Författare Så ser det ut iaf kanske inte värdens snyggaste lagning men.... Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Ser man bössan som ett verktyg duger ju den där lagningen tycker jag.
Publicerat September 13, 201510 yr Lite sent nu, men att blanda slipdamm av lämpligt virke gör att pluggen syns mindre. Men så skall man ju ha en näve valnöt på hyllan också...
Publicerat September 13, 201510 yr Författare Jo det är ju iof ett verktyg men visst är det roligt om den ser ok ut också. Kände lite panik nu när det är mitt i älgjakten. Ang pluggen över skruven så var min tanke att epobed är brunt och väldigt starkt material. Vi får se till nästa år om det blir en ny kolv Skickat från min iPhone med Tapatalk