Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Spricka i stocken

Featured Replies

Publicerat

Igår på älgpasset upptäckte jag en spricka i kanten mellan magasin och avtryckare[emoji15]3fafa87fb55e2eeea85e1a61fed58cf0.jpg

Efter lite funderande så kom jag på att den måste ha uppstått när jag kom hem från bäverjakt i våras och bössan åkte i golvet från soffkanten. Hur som så åkte jag till jobbet och började mäta och kom fram till att en m4 skruv ryms i klacken som är mellan magasin och avtryckare,(bara man borrar på rätt ställe). Döm om min förvåning när jag prickade precis rätt med borren. Fram med försänkaren så att skruvskallarna göms i stocken2843237a854013abc7ddad975ebe63d7.jpg

Efter detta så bresade jag isär sprickan och försökte få in trälim så mycket det gick i stocken. Drog sedan in skruv och mutter med loctite med lagom kraft.

Efter det så blandade jag lite epobed och fyllde igen försänkningarna där skruvskallarna syns.1f3f4c3bd83c2539742da441af976021.jpg I kväll blir det slipning sedan provskjutning.

Vad tror ni om min lagning?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Den där sprickan hade jag fått limmad hos en kolvmakare/vapensmed. Sedan hade jag nog fått bössan plastbäddad för att i möjligaste mån motverka framtida kolvsprickor. :)

Publicerat

Hade efter limmet (pu lim) skruvat bort skruven om jag vart tvungen att ha en och sedan bäddad bössan..

Publicerat
  • Författare

Bössan är bäddad tror inte det rört sig där då det är på undersidan den spruckit. Skruven är nu inplastad provskjutning får ge svaret om det funkar. Den sköt bra innan

Publicerat
  • Författare

e5e2b0d41c3c1b23fbc4c316769a2e07.jpg

Så ser det ut iaf kanske inte värdens snyggaste lagning men....

Publicerat

Ser man bössan som ett verktyg duger ju den där lagningen tycker jag. :)

Publicerat

Lite sent nu, men att blanda slipdamm av lämpligt virke gör att pluggen syns mindre. Men så skall man ju ha en näve valnöt på hyllan också...

Publicerat
  • Författare

Jo det är ju iof ett verktyg men visst är det roligt om den ser ok ut också. Kände lite panik nu när det är mitt i älgjakten. Ang pluggen över skruven så var min tanke att epobed är brunt och väldigt starkt material. Vi får se till nästa år om det blir en ny kolv