Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån gång vill jag också ha hund

Featured Replies

Publicerat

Jag har ett dilemma, frugan och sonen är allergiska! Katastrof!

Som tur är så funkar dom med hund så länge man inte sover i samma hus/spenderar för mycket tid tillsammans inomhus. Mina funderingar är

1. Vilken hund skulle passa tro ni, jagar rådjur och älg primärt. Gris finns på markerna men vi har inte börjat skjuta dom än. Möjlighet att använda som eftersök hade vart trevligt.

2.hur mycket förlorar man på att hunden bor i hundgård?

Jag inser att det är en väldigt snäv kravbild och kom ihåg att hundar kan jag lika mycket om som jag kan om kärnfysik, men nån gång skall man lära sig. Dock har jag ingen som helst lust att sätta mig in i ämnet om loppet är kört.

Publicerat

Bra frågeställning. Har också en allergisk fru samt drömmer om hund.

Publicerat

Vi har en hundförare som också är hyperallergisk som låter sina hundar bor i hundgården från det dom är valp och resten av sitt liv.

Han får anv. handskar när han ska ta på kopplet på hunden/hundarna så att han inte kommer i beröring med pälsen. Han har jämthundar bara.

Han har en Toyota Hilux m kåpa som jaktbil och med hundbur i kåpan så att det inte far runt hundhår i kofferten o övriga bilen.

Publicerat
  • Författare

Vi har en hundförare som också är hyperallergisk som låter sina hundar bor i hundgården från det dom är valp och resten av sitt liv.

Han får anv. handskar när han ska ta på kopplet på hunden/hundarna så att han inte kommer i beröring med pälsen. Han har jämthundar bara.

Han har en Toyota Hilux m kåpa som jaktbil och med hundbur i kåpan så att det inte far runt hundhår i kofferten o övriga bilen.

Hur funkar det med att dom bor i hundgård? Förlorar man på det eller fungerar dom socialt och så ändå?

Publicerat

Hur funkar det med att dom bor i hundgård? Förlorar man på det eller fungerar dom socialt och så ändå?

Man tycker ju det men det fungerar för bra för honom. Han lägger mycket tid på dressyr o motion med dom.

Han får in dom snabbt på inkallning från stånd om det behövs.

Publicerat

Möjlighet, till samägande? Nån typ av foder?

Har min beagle inackorderad hos en jakt kamrat... Så hunden slipper bo i staden...

Hon har det bra. .. och får vistas så gott som dagligen ute i skogen. .. jagar gör jag med hunden. .. eller vi när han vill med. ..

Publicerat

Har dock tyckt att det varit viktigt att hunden får mycket egentid med mig. .. Dels i skogen. .. Dels när jag åker till marken. .. då tränar vi lite kommunikation. .. ren vardags fostran överlåter jag till dem som lever med henne dagligen. .. och försöker tillämpa deras hus regler. .. Andra hunden vi delar på nu. ..