Publicerat September 13, 201510 yr hej, jag är ganska ny med det här med duvjakt och har nyligen skaffat bulvaner och skulle gärna veta hur man på bästa sätt ska ställa ut dem i form mm. Jag undrar även om vad man ska ha på sig tex kan man ha på sig rött, måste man ha ansiktsnät/färg och måste man ha kamouflagetejp på ett svart hagelgevär. Tack på förväg/ Nybörjaren Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Enklast bulvanformationen är ett V med spetsen mot vinden. Ställ bulvanerna cirka 1,5-2 meter ifrån varandra. Ställ bulvanerna åt samma håll med näbben mot vinden. Rött skall du undvika. Vanliga kläder typ chinos kan fungera likväl vanliga grön jakt- eller friluftskläder. Camo för ansiktet använder jag inte.
Publicerat September 13, 201510 yr Författare tack det ska jag testa Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Några sista tips. Ställ spetsen i V:et 15-20 meter ifrån dig/ditt gömsle. Sitt helt still fram till duvorna är inom håll (Max 30 meter).
Publicerat September 14, 201510 yr http://www.thehuntinglife.com/html/sections/articles/shooting/pigeon-shooting.html /M