Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rio Top Target 28 gr blytrap..

Featured Replies

Publicerat

Vart som lite nyfiken, köpte för mååånga år sen Rio Winner 28 gr blytrap och sköt det mesta med dem.. faktiskt även gäss. Den pluggen var helt okay men kanske ingen värsting..

Slösurfade på Torsbos hemsida..

De har något som heter Rio Top Target 28 gr blytrap. Detta i samma hylsa som Top Game.. Kan det förhålla sig som så att Top Target är lika jävla bra??

Ingen i Stockholmsområdet som ska till Torsbo alt någon som passerar Tokholma påväg norrut efter ett Torsbo-besök?

Vart jävligt nyfiken...

Edit: Vart lite förvirrad nu.. Rio Top Game hade WT kronograferat till svindlande hastigheter.. fritt ur minnet så runt 430-440 m/s. I pedeef på rios hemsida anges hastigheten till någon liten skvätt över 400 bara. 

Top Target anges till 400 bara!? Urskumt..  Skit samma, puppan kostar 1.75 smällen bara = rejält intressant.

Publicerat

Vart som lite nyfiken, köpte för mååånga år sen Rio Winner 28 gr blytrap och sköt det mesta med dem.. faktiskt även gäss. Den pluggen var helt okay men kanske ingen värsting..

Slösurfade på Torsbos hemsida..

De har något som heter Rio Top Target 28 gr blytrap. Detta i samma hylsa som Top Game.. Kan det förhålla sig som så att Top Target är lika jävla bra??

Ingen i Stockholmsområdet som ska till Torsbo alt någon som passerar Tokholma påväg norrut efter ett Torsbo-besök?

Vart jävligt nyfiken...

Edit: Vart lite förvirrad nu.. Rio Top Game hade WT kronograferat till svindlande hastigheter.. fritt ur minnet så runt 430-440 m/s. I pedeef på rios hemsida anges hastigheten till någon liten skvätt över 400 bara. 

Top Target anges till 400 bara!? Urskumt..  Skit samma, puppan kostar 1.75 smällen bara = rejält intressant.

Har du kollat hos Staffan i Uppsala? Där säljs ju allehanda RIO-ammo och båda butiker ingår ju i Jaguargruppen så du kanske har till skotten på närmare håll...

Publicerat

Skjutit en 500st iaf, upplevde ingen värstingprestanda direkt och de spred rätt bra så choka på rejält om du handlar.

Jag skjuter hellre NSI Quattro på skräpfågel.

Publicerat

Hipshot, fredagen 25:e sept kommer jag passera Torsbo för att plocka upp min nya Rem 700 i 7mm RM  :wub:. Min nya precitions- och långhållspang.

Messa om du vill att jag skall fixa ngt till dig.

Kommer hem söndag 27:e då jag även passerat Skåne samt en sväng om Susegården o hämtat mina patroner som ligger där och väntar på mig...

// P

Publicerat

Mina heter Rio Game load och gör väl 450 m/s eller liknande. på 30g laddning.

top load vet jag inte vad det är för ngt. 

Publicerat

...........

Vart jävligt nyfiken...

.......

Rio Top Game har jag kört genom min M2 och med de lätta laddningarna gör den lite över 410m/s i en snabb pipa vid runt 20-22 grader och torr förvaring en vecka, normalpipan precis över 400m/s (omräknat till V0). Jag vet inte hur WT mätt - med vad, på vilket avstånd med vilken krono, efter vilken förvaring eller vid vilken temperatur - men inget kom i närheten av 440 i de askarna jag fick av J&F-gården för test......

/T

Publicerat
  • Författare

Har du kollat hos Staffan i Uppsala? Där säljs ju allehanda RIO-ammo och båda butiker ingår ju i Jaguargruppen så du kanske har till skotten på närmare håll...

Det där är lite spännande faktiskt.. det verkar inte som Uppsala och Torsbo lever i samma värld riktigt. Var in och handlade för Norrbys räkning nyligen.. tror de tog 6 kr smällen för kaliber 20 plugg. Torsbo ligger på 2.50 eller något för samma puppa.. Så i Uppsala handlar man bara om man måste, inte annars. Jaguargruppen säljer kaliber 20 för bra 1000-pris men Uppsala har dem inte. Jaguargruppen säljer förövrigt Sako och Benelli har jag för mej.. men inte Uppsala.

Hipshot, fredagen 25:e sept kommer jag passera Torsbo för att plocka upp min nya Rem 700 i 7mm RM  :wub:. Min nya precitions- och långhållspang.

Messa om du vill att jag skall fixa ngt till dig.

Kommer hem söndag 27:e då jag även passerat Skåne samt en sväng om Susegården o hämtat mina patroner som ligger där och väntar på mig...

// P

Taget! 

Jag ska bara kolla att de finns osv så tänkte jag testa fyra lådor bara för att.. återkommer i pm!

Publicerat

Rio Top Game har jag kört genom min M2 och med de lätta laddningarna gör den lite över 410m/s i en snabb pipa vid runt 20-22 grader och torr förvaring en vecka, normalpipan precis över 400m/s (omräknat till V0). Jag vet inte hur WT mätt - med vad, på vilket avstånd med vilken krono, efter vilken förvaring eller vid vilken temperatur - men inget kom i närheten av 440 i de askarna jag fick av J&F-gården för test......

/T

Jag har haft steelmax som referenspatron. Mätt med två olika chronografer och provat mig fram och sett hur väder mm påverkar. Har mätt fart på 2m från mynning. Man kan inte gå närmre för det funkar inte bra.

Har sen fått samma som med en annans magnetospeed. Har även fått samma som andra med samma patroner.

Publicerat

Du använde Browning m Backbore elr hur ? Jag har fått högre fart i min Browning m 18,7 lopp än dito Beretta 18,4

Aldo skickade upp plugg och. Min bössa gjorde dom minst 10 ms mer och vi hade samma chronograf .

/P

Publicerat

Nu finns det mer backbore än Brownings version av en overbore, men ja en overbore pipa......

/T

Publicerat

Jag gjorde en testuppställning med gating med antikoincidens i elektroniken från jobbet och den felar på femtosekunder och jag hade 1m mellan detektorerna med bra precision . Fick i stort sett samma som med de andra på steelmax så min uppfattningr att det är inte lönt att böka då det blir helt ok med billiga grejor och koll på uppställningen.

Publicerat
  • Författare

Btw.. sökt Torsbo idag för att få klarhet i att de finns hemma, inte fått kontakt så jag återkommer när jag får besked. Har ju hänt förr att deras jävla plugg bara finns på hemsidan och inte i lager..

Publicerat

Nu finns det mer backbore än Brownings version av en overbore, men ja en overbore pipa......

/T

Jag kommer inte ihåg om dom kallar den back eller overbore 18,7 lopp är det hursom och dom är snabbare än 18,4 lopp

Med samma plugg skjutna i skaune ;-)

/P

Publicerat

Jag kommer inte ihåg om dom kallar den back eller overbore 18,7 lopp är det hursom och dom är snabbare än 18,4 lopp

Med samma plugg skjutna i skaune ;-)

/P

Det är ju så enkelt att overbore liksom underbore är snabbare än 18,4 - 18,5 pipor.

/T

Publicerat
  • Författare

Fan.. detta har jag glömt.. ska kolla i morgon förhoppningsvis!

Publicerat
  • Författare

Jaha.. när pws var på plats så visade det sig att där fanns en och annan spännande deal att hugga.. Mina tänkta Rio Top Target 28 gr us 7 1/2 skippades då någon liknande variant fanns för samma pris fast med 6:or.. Så 28 gr us 6 a 1,75 smällen kändes jävligt intressant, högg två tusen faktiskt. Detta då förutom fyra kartonger Rio Top Game. Känns som jag klarar mej ett tag nu, har en hel del kvar ute i garaget fortfarande sen förra hamstringen. Hoppas nu dessa Rio puppor är bra, tror de duger gott faktiskt!

Publicerat

du får skicka ned för hizz eller dizz ;)

Publicerat

du får skicka ned för hizz eller dizz ;)

Skicka ner? Till Landskrona....? De patronerna har redan passerat Landskrona 3 ggr och imorgon när vi åker åter till Sthlm så passerar de en fjärde.... ;)

Publicerat

Det är bara att låta några sluta sina dagar i Landskrona ;)