Publicerat September 14, 201510 yr Hej, har fått ett litet problem på gamm-bössan min. Rembygelfästet som man skruvar in i stocken (trästock) går inte att fästa då det har nötts sönder helt. Kan trycka ner "skruven" i stocken.. Det är det främere fästet som har pajjat. Så hur ska jag göra nu är min fråga..? Vågar man borra ett nytt hål för rembygeln eller riskerar man att kolven ska spricka? Tack på förhand! Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk
Publicerat September 15, 201510 yr Hade samma problem, löste det enligt nedan: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/51821-Byta-rembygelfästen
Publicerat September 15, 201510 yr Författare Verkar vara ett alternativ.. Men har funderingar kring att skaffa ett rembygelfäste som man fäster i pipan. Får se vart detta slutar. Ska främst gå med hunn så ja kanske rent utav skippa vapenrem helt. Men känns som att det kan bli drygt i längden Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk
Publicerat September 15, 201510 yr Uncle Mike`s att fästa runt pipan fungerar ypperligt, har haft det på flera bössor.
Publicerat September 15, 201510 yr Författare Uncel mikes har ett som man klämmer med skruv runt pipan.Har du någon erfarenhet av fästet? Skulle fästet kunna "klättra" på pipan eller sitter det riktigt? (Ja jäääävligt petig r det gäller sånt här! )Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk
Publicerat September 15, 201510 yr Nä. Jag fastnade för hölstersäck istället. Men det är väl bara att droppa på lite lim, så sitter det. Vet inte vad du har för hund?, men med ställande, drivande hund är ryggan grym!
Publicerat September 15, 201510 yr Författare Nä. Jag fastnade för hölstersäck istället. Men det är väl bara att droppa på lite lim, så sitter det. Vet inte vad du har för hund?, men med ställande, drivande hund är ryggan grym! Har en gråhunn! Sen så blir det många dagar där ja går mä taxen också. Men är gråhunn som kommer få flest timmar i skogen skulle ja tro. Hölster säck säger du, lät intressant. Vad har du för hölster säck? Å hur funkar det för dej?Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk
Publicerat September 15, 201510 yr Då är vi rätt lika, kör med grålle och fauve. Har en faunarygga, förmodligen inte den bästa enligt proffstyckarna, men funkar för mig! När jag går med gråhunden blir det i princip inga snabba lägen över huvud taget. Med basseten har jag bössan i näven när bukterna går i närheten!
Publicerat September 15, 201510 yr Författare Härligt! Då blir det till att spana på lite hölstersäckar. Ska också ta en titt på ett unclefäste å se. Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk