Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kronograf vilken ska man ha?

Featured Replies

Publicerat

Om man ska köpa kronograf vilken ska man ha?

//Christer

Publicerat

Vill man ha exakta siffror är det Magnetospeed som gäller helst V3.

Labradar har nyligen släppt första batchen av sin kronograf, den ska va överlägsen allt annat (Som en normal dödlig har råd med)

Publicerat

Jag har testat några optiska, superchrono samt nu kör jag magnetospeed sporter.

Magnetospeeden är helt underbar då den alltid registrerar skott. Spridningen på utgångshastigheten har sjunkit rejält och det tror jag är för att den mäter mer exakt.

Den klarar att mäta subsonic och hagel även om det inte är något som tillverkaren garanterar.

Enda som inte funkar är att mäta med ljuddpare monterad.

Publicerat

Om du tänker budget så funkar prochrony . Men bara du håller dig borta från Chrony så funkar det nog...

Publicerat

Får ni magnetospeed att fungera på drillingpipor?

Publicerat

Jag får ta och testa på polarens drilling men det borde gå. Påminn mig med pm om jag Inter återkommer i tid ;)

Publicerat

Mycket hyggligt!

Publicerat

Fattar inte att folk dissar crony M1 ? Använder man den enligt dess förutsättningar att ge korrekta värden så är den

Helt okay , speciellt för hagel som är det enda jag använt min till . Dock får ,an räkna med att inte få den visa korrekt

Vid alla ljusförhållanden och det var anledningen jag skaffade den 4x dyrare Magnetospeed V3 som jag kan stå och skjuta i beckmörker om jag vill , och vilket jag även provat . Det enda abret m Magnetospeed är att remmarna släpper

Och det i synnerhet med min piprekylerande Browning A5 16cal. Annars så älskar jag min Magnetospeed .

Ang drilling ! Det är ju bara att rigga den på höger elr vänster sida ???

/P

Publicerat

Tja, hade också en m1 och visst funkade den ibland, men mkt error, fruktansvärt ljuskänslig och diffade friskt. Men för 3-400 spänn mer får man en prochrony! Som naturligtvis också diffar lite, men den funkar.

Publicerat

Har en SuperChrono och en ProChrono, de mäter nästan exakt lika hela tiden, så jag är nöjd med båda..

Publicerat

Har tyvärr också dåliga erfarenheter med Chrono M1. Diffar som attans om bara ett litet moln dyker upp...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

• 2 months later...
Publicerat

Får ni magnetospeed att fungera på drillingpipor?

Helt glömt bort att svara på denna fråga och svaret är positivt då det funkar hur bra som helst.

• 1 year later...
Publicerat

Helvete! Sköt rakt igenom min prochrono idag... Så nu får man handla igen, när skall det ta slut. 

Så,  skall man ta en ny likadan eller är magnetospeed sporter så mkt bättre (eller ngt annat i rimlig prisnivå)?

Skjuter bara gevär. 

_20170208_182549.JPG

Publicerat
47 minutes ago schlinge sa:

Helvete! Sköt rakt igenom min prochrono idag... Så nu får man handla igen, när skall det ta slut. 

Så,  skall man ta en ny likadan eller är magnetospeed sporter så mkt bättre (eller ngt annat i rimlig prisnivå)?

Skjuter bara gevär. 

_20170208_182549.JPG

Ja med en Magnetospeed så gör det inget att man är rekylrädd och dippar pipan 

= man får köpa ny krono :D  jaghar haft M1 och har nu Magnetospeed V3 och jag skjuter bara hagel , har aldrig skjutit sönder men däremot sköt min kompis en 30-06 polett igenom min första Chrony .. 

/P

Publicerat
1 hour ago schlinge sa:

Skjuter bara gevär. 

_20170208_182549.JPG

Men du har ett värde i displayen på den än iaf. Kvalitet!:thumbsup:

Publicerat

Skulle vilja ha en magnetospeed men kan för mitt liv inte motivera det som krävs, en V3  kostar ju 5-6 tusen. Den billigare sportermodellen ligger i rimlig prisklass med ca 3 tusen kronor men då funkar den inte med dämpare då den max klarar 1" pipa.

Labradar är ju lite skoj men på tok för begränsad med sina 100m räckvidd cirkus, mtp tekniken skulle den behöva funka ut till 300m. prismässigt ligger den väl vid ca 8000kr sist jag kollade och det vore den nog värd om den funkade på längre avstånd.

Så jag kommer nog satsa på en prochrono digital eller en M2 framåt sommaren.

Publicerat
1 hour ago Finskavapen sa:

Skulle vilja ha en magnetospeed men kan för mitt liv inte motivera det som krävs, en V3  kostar ju 5-6 tusen. Den billigare sportermodellen ligger i rimlig prisklass med ca 3 tusen kronor men då funkar den inte med dämpare då den max klarar 1" pipa.

Labradar är ju lite skoj men på tok för begränsad med sina 100m räckvidd cirkus, mtp tekniken skulle den behöva funka ut till 300m. prismässigt ligger den väl vid ca 8000kr sist jag kollade och det vore den nog värd om den funkade på längre avstånd.

8k är för mkt för mitt behov, men magneto sporter är nog inom gräns,  men entums blir lite tråkigt, fast fan vad smidigt det ser ut.  Prochronon har ju funkat ok (haft m1 tidigare),  och displayen på bilden,  den var fortfrande på,  trots en wby bula rakt igenom. Får kanske bli en sån igen. Då har jag iaf lite reservdelar till den! 

Publicerat
3 hours ago schlinge sa:

Skjuter bara gevär. 

_20170208_182549.JPG

Då är 222 an invigd då?;)

Publicerat

150gr sierra gk i en lite för het 270 magnum laddning :)

222:an invigdes dock lite senare på dagen! 

Publicerat
11 hours ago Finskavapen sa:

Då köper du på fel ställe , jag köpte 2 st V3  fr england   Fox hunt  tror jag firman hette  och vi betalade 4150 st

/ P

Publicerat
3 minutes ago culot sa:

Då köper du på fel ställe , jag köpte 2 st V3  fr england   Fox hunt  tror jag firman hette  och vi betalade 4150 st

/ P

Har du en länk? Om jag oxå skulle sätta ett skott i min Procrono:wink:.

Publicerat
9 minutes ago faxe sa:

Har du en länk? Om jag oxå skulle sätta ett skott i min Procrono:wink:.

jag kollade efter Magnetospeed dealers och hittade ett par i england , Fox var billigarst och trevligast

Fast nu ska ju dom Brexita förstås ;-/  

Publicerat

Det blev beställning av en sporter idag. Den bör räcka för mina behov.