Publicerat September 18, 201510 yr Hände en liten olycka igår, bössan välte ut skåpet och kolven gick åt pesos.. Måste ha en ny kolv, Har pratat med försäkringsbolaget och dom vill ha kostnadsförslag på kolvar, Någon som har några kolvmakare som man kan kontakta, Bössan isig är en baikal mc8,
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Bor i Göteborg, vill helst inte skicka saker till Gävle osv..
Publicerat September 18, 201510 yr Bor i Göteborg, vill helst inte skicka saker till Gävle osv.. Borde inte exv Englund i Klippan kunna ge en offert på ny kolv/reparation på bössan utan att se den...??? /M
Publicerat September 18, 201510 yr De brukar vilja se stocken för att kunna avgöra om det är ett rent standard ämne som skall utgöra grund för stocken. Men i praktiken har du rätt. /Christian
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Vad ungefär tror ni det kostar att göra en ny kolv? Pratade med Lars på vapentidningen och han trodde runt 5-6k om man vill ha typ grade 1 trä,
Publicerat September 18, 201510 yr 5-6k låter inte helt galet till en hagelbock för det är väääääldigt mycket handarbete.
Publicerat September 18, 201510 yr Mig veterligen tar de flesta runt 5 för jobbet på en vanlig bock eller ett boxlås, sedan kan träbiten kosta precis hur mycket som helst. T
Publicerat September 23, 201510 yr Författare Okej, hat pratat med Björn på björns vapen, han skulle kolla om han kunde få tag på en kolv till en mc8 men han trodde det skulle bli svårt, och så skulle han ta fram en kolvmakare om det inte skulle gå att hitta,. Men om nån har någon mer kolvmakare så är jag öppen förslag
Publicerat Oktober 22, 201510 yr Författare lyfter igen,, ingen som har en kolvmakare? dom flesta vill ha run 15-25k för jobbet inclusive träbit.. ingen som känner någon som gillar att göra kolvar
Publicerat Oktober 23, 201510 yr Du har ju Andreas Forslund i Kalix : forslundskolvmakeri.se och PO's i Skellefteå
Publicerat Oktober 23, 201510 yr Vad säger försäkringsbolaget då? Om de ersätter spelar väl inte priset någon roll?
Publicerat November 1, 201510 yr Författare det är ett försäkringsärende, men försäkringsbolaget vill inte betala mer än jag köpte bössan för,, men det ser ut som att det löser sig ändå sprang på en mc8 med dubbla pipsett så jag får köpa den bössan istället dock va detta med engelskt grepp o dubbeltryck,,o lösa choker,, men men