Publicerat September 21, 201510 yr Spelar det någon roll vad man har för typ av kula vid break in? Tänker alltså t.ex FMJ eller softpoint etc. Edit; är det någon idé att göra break-in om man inte tänker använda 50-60 skott? T.ex att man gör 1 skott 5 gånger och 3 skott 2 gånger? Eller är det bara slöseri med tid? Plånboken är lite tunn
Publicerat September 21, 201510 yr Break-in gör man för att polera loppet så den slutar att mantla och det gör man enklast med billigast möjliga helmantel man kommer över. Ingen jaktammo alltså men givetvis fungerar vilka mantlade kulor som helst. Vissa gör break-in med närmare 100 smäll, andra inte alls, och det finns lite olika filosofier kring detta. Jag måste erkänna att på äldre dar har även jag börjat fuska med break-in eftersom jag aldrig märkt någon skillnad...
Publicerat September 21, 201510 yr Författare Okej tackar för det Wizard, då får jag inget dålig samvete när jag "fuskar" lite
Publicerat September 21, 201510 yr Jag har använt Norma Jaktmatch vid Break in. Skjutit fem smällar med rengöring mellan varje, sedan fem treskotsserier med rengöring mellan varje serie. Vet inte om detta är korrekt, men så har jag gjort i alla fall.
Publicerat September 21, 201510 yr Jag är en av dom som gör minimal break in. Polerar med polerpasta på troathen Sen tre skott med rengöring mellan varje. Klart.