Publicerat November 13, 200619 yr Hej! Är ute och söker efter vita fodrade kläder till toppjakten eller membran kläder vita, vad som helst förutom dessa vanliga vita överdragskläder. Någon som har några tips vart jag kan hitta något sådant.
Publicerat November 13, 200619 yr Itab har ett ställ som heter kebne. Till ett rätt bra pris. Men jag själv skulle jag inte vilja bloda ner ett sånt fint ställ. Då är det bättre med överdrag tycker jag.
Publicerat November 13, 200619 yr Itab har ett ställ som heter kebne. Till ett rätt bra pris. Men jag själv skulle jag inte vilja bloda ner ett sånt fint ställ. Då är det bättre med överdrag tycker jag.Nej nej nej inte Kebne ,vad som helst är bättre. :- Köpte ifjol en sådan jacka och blev besviken då jag upptäckte att den inte andas för fem öre.Kondensen bokstavligen rinner på insidan.Fick panik (nåja) under en ripjaktsresa i Mars och skar ut innerfodret men det hjälpte inte, fanstyget vägrar att ventilera i alla fall .Det var 600 bortkastade kronor... >
Publicerat November 13, 200619 yr Kebnestället har en riktigt bra "vitfärg" men andas som sagt inte (tyvärr) som att dra på sig en plastpåse :'(
Publicerat November 14, 200619 yr Noröna har ett riktgt bra ställ men smakar det så kostar det....jag köpte ett ställ för ett par år sedan på den kombinerade jakt och bensinmacken i Tärnaby ;D ;D ;D...var rea då. Men det stället funkar utmärkt!!! ;D Om du vill kan jag kolla modell etc när jag kommer hem igen...blir nog om någon vecka... /Erik
Publicerat November 14, 200619 yr Författare Noröna har ett riktgt bra ställ men smakar det så kostar det....jag köpte ett ställ för ett par år sedan på den kombinerade jakt och bensinmacken i Tärnaby ;D ;D ;D...var rea då. Men det stället funkar utmärkt!!! ;DOm du vill kan jag kolla modell etc när jag kommer hem igen...blir nog om någon vecka... /Erik Vore jätte bra om du kunde kolla det. Mvh Kolja
Publicerat November 14, 200619 yr Vore jätte bra om du kunde kolla det.Mvh Kolja Ska göra det!...återkommer......
Publicerat November 14, 200619 yr Norröna Arktis Anojacka 1795 pix eller Arktis Anorak 1595 pix.Även Bergans har en anorak i rätt (?) färg som säljs för under tusenlappen ,den har en blandväv av bomull/polyester medan Norröna satsar på en högkvalitativ bomullsväv......
Publicerat November 14, 200619 yr Jag var på Stadium i luleå idag för attt köpa ett mellanlager underställ. Där hade dom ett "skidställ" som inte såg tokigt ut. Detta är skalkläder och har ingen ordentlig fodring. Finns i vitt! Bifogar bild på byxan och jackan "EVEREST TREKKING ANORAK LL. Anorak med vindtätt och DWR-impregnerat yttertyg som gör jackan vattenavvisande. Jackan har justerbar huva och grenband. Svart, offwhite, grön. Unisexstorlekar. 599:–" "EVEREST TREKKING PT LL. Trekkingbyxa med elastisk midja, rymliga midjefickor samt benfickor. Den har även snölås med krok och är öppningsbar nedtill. Svart, vit. Unisexstorlekar. 449:–"
Publicerat November 29, 200619 yr Kebnestället har en riktigt bra "vitfärg" men andas som sagt inte (tyvärr) som att dra på sig en plastpåse :'(Skönt att se att inte bara jag upplever Kebnejackan som tät.Itab vägrar reklamera min jacka.Undrar om det har att göra med att jag skurit bort innerfodret : :- .Itab påstår vidare att Kebne andas utmärkt och han jag talade med hade själv jackan och han har inga som helst problem med kondens.Itab tyckte att det lät väldigt underligt att min jacka inte fungerade och hade (naturligtvis) aldrig hört talas om något liknande.Jag bad honom trycka ner min jacka i sopkorgen i deras fikarum och det var ju inte snällt. Nej bojkotta sådana skitkläder...
Publicerat November 29, 200619 yr Itab påstår vidare att Kebne andas utmärkt och han jag talade med hade själv jackan och han har inga som helst problem med kondens. Kan det vara så att personen i fråga aldrig provat att anstränga sig lite utöver det vanliga i sitt "Kebneställ"? Det händer ju ibland under ripjakten att man får ta i liite extra när man är på fjället och jagar och jag upplever det som tätt, speciellt när det är kallt ute för då fryser hela stället till en isparkas. Tyvärr så är även huvan oduglig för om det blåse snålt så skyddar den inte ansiktet på något sätt. En bra fjällanorak ska ha en huva med rejäla kanter som man kan forma till en vindtät strut framför ansiktet, jag vet inte om det finns sånna att köpa för vettiga pengar men önska sig kan man ju Jag vidhåller dock att jackan och byxorna har bra färg och passform (förutom huvan då) dessutom finns det gott om fickor för ammo och annat. Jag vill inte säga att stället är helt kasst men det har helt klart sina begränsningar då det andas dåligt.
Publicerat December 1, 200619 yr Med ett annat tyg hade detta ställ varit riktigt bra inte frågan om annat.Tack vare att det "andas" så dåligt så är det värdelöst för MIG ,jag ligger ibland ute 5-6 dagar och har varken tid eller lust att bli så blöt som man blir i Kebnestället.Det är en konst att klä sig för den fysikt ansträngande ripjakten och någon patentlösning finns nog inte. :-Jag ska nog satsa på en Norröna eller Klättermusenanorak fast dom kostar ju en slant... :'(