Publicerat September 23, 201510 yr En kollega har problem med grävlingar (upp till 3 st) på tomten, de bor under grannens altan. Stökar runt i trädgårdar mm. Detaljplanelagt område så ingen möjlighet att skjuta. Det lokala jaktlaget ställer sig kallsinniga till att hjälpa till med fälla. Ingen lycka med Anticimex ("grävling ingår inte i vårt sortiment") eller kommunen. Finns det någon i Gbg-området som är intresserad/har möjlighet av att hjälpa till med problemet medelst fälla? Och hur sker avlivningen rent praktiskt då skott i detaljplenelagt område ej får avges? Detta är som sagt inte mitt problem, jag förmedlar bara en eventuell kontakt!
Publicerat September 23, 201510 yr Jag ställer upp!! Fångar i fälla.. Har flertalet fällor. Ta resten i pm☺
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Författare Jaha, tyvärr fick Vildmark aldrig komma till... Innan jag lyckats sälja in idén till kollegan att ta in ett proffs, hade det hängts ut trasor dränkta i diesel och gammal Chanel no 5... Ingen grävling så långt ögat når... Jag är ledsen Vildmark!
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Författare Ja det var det!! Och inget bra betyg för Chanel no 5 heller...!
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Det är inte förstört ännu. De håller sig borta några dagar sedan är de tillbaka igen om det finns godsaker i trädgården. Jag har själv fälla i en trädgård där ägarna vart lite desperata när de vände upp och ned på gräsmattan, De ställde bensin i bunkar vid varje möjlig ingång och spände linor med påknutna plastpåsar kors och tvärs i trädgården, jag ställde ändå dit fällan för att 3 dagar senare se att de hade vänt upp och ned på den reparerade gräsmattan igen . Däremot hade de bara ätit upp det som låg i fällans öppning och sedan gått vidare